نسخه چاپی

آمریكا در شمال عراق سامانه موشكی نصب كرد

عکس خبري -آمريکا در شمال عراق سامانه موشکي نصب کرد

پس از گزارش روز گذشته منابع عراقی درباره فعال شدن سامانه موشكی در پایگاه آمریكا در شمال عراق، یك منبع امنیتی فاش كرد كه نیروهای واشنگتن در این پایگاه یك پدافند موشكی جدید نصب كرده‌اند.

به گزارش نما، یک منبع امنیتی، امروز (شنبه)، فاش کرد که نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه «الحریر» در شمال عراق یک سامانه پدافند موشکی در این پایگاه نصب کرده‌اند.

منابع عراقی، روز گذشته، از شنیده شدن شدن صدای چند انفجار در پایگاه الحریر در استان اربیل عراق خبر داده بودند.

منبع مذکور ضمن اشاره به انتقال این سامانه با هواگردهای آمریکایی، در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» خبر داد که این سامانه روز گذشته در پایگاه حریر نصب شده است.

طبق گفته این منبع، «نیروهای آمریکایی روز گذشته تمریناتی برگزار کردند و برخی هواگردها نیز از روستاها و مناطق اطراف اربیل تصویربرداری کردند و صدای شلیک در این پایگاه به گوش رسید که این مسئله باعث آزار اهالی شد.»

این گزارش در حالی منتشر شده است که منابع عراقی، عصر روز گذشته از فعال شدن سامانه پدافند هوایی «C-ram» در پایگاه الحریر خبر دادند.

پایگاه الحریر در منطقه شقلاوه واقع در فاصله ۷۵ کیلومتری شرق شهر اربیل قرار دارد و نزدیک‌ترین پایگاه آمریکایی در مرز ایران است و حدود ۱۱۵ کیلومتر از آن فاصله دارد.

ارتش آمریکا استفاده از این پایگاه را از سال ۲۰۱۵ برای آنچه جنگ علیه داعش خواند، آغاز کرد. این پایگاه به موشک‌های دفاعی، هواپیماهای جنگی و رادارهای پیشرفته مجهز است.

فعالیت پدافند هوایی آمریکا در این پایگاه، در شرایطی است که کاروان‌های لجستیکی، پایگاهها و مواضع ارتش اشغالگر آمریکا در عراق، هر از چند گاهی مورد هدف قرار می‌گیرد؛ در این خصوص پایگاه عین الاسد، دیگر مقر مهم آمریکایی‌ها در دهم خرداد ماه هدف حمله شش موشک ۱۲۲ میلی متری گراد قرار گرفت. یک پهپاد نیز در ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ پایگاه الحریر را هدف قرار گرفت.
منبع: فارس

۱۴۰۱/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...