نسخه چاپی

فضاسازی نشریه اشپیگل آلمان علیه ایران

نشریه تاگس اشپیگل در گزارشی مدعی شد ایران به دنبال قاچاق تجهیزات تكنولوژیك برای ساخت تسلیحات كشتار جمعی است.

به گزارش نما، فارس مجله تاگس اشپیگل در گزارشی جدید ایران را متهم به قاچاق تجهیزات تکنولوژیک برای ساخت تسلیحات هسته‌ای، تسلیحات شیمیایی و سیستم‌های موشکی کرده است.

بنا بر این گزارش، دفتر بررسی جرائم گمرک آلمان مدعی شده است که ایران طی چند ماه اخیر به در آلمان به دنبال تجهیزاتی برای تکمیل برنامه هسته‌ای خود بوده است.

رئیس این مرکز اعلام کرده که به بررسی‌های خود ادامه خواهند داد.

بنا بر گزارش تاگس اشپیگل، ایران با استفاده از شرکت‌های پیشرو تلاش کرده تا خریدهای غیرقانونی خود را پنهان کند و اضافه نموده است که ایران پیش از این نیز بارها از این شرکت‌ها و برخی از اشخاص حقیقی برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی نیز استفاده کرده بود.

این نشریه آلمانی مدعی شده است که ایران به دلیل تخطی‌های مکرر از قوانین گمرکی آلمان، ‌به خوبی با نهادهای گمرکی این کشور آشنایی دارد.

بنا بر آمار اعلام شده، صادرات آلمان به ایران طی هشت ماه اول سال جاری و پس از کاهش برخی از تحریم‌ها تا ۳۳ درصد افزایش یافته است. آلمان هم اکنون در میان اعضای اتحادیه اروپا مهم‌ترین شریک تجاری ایران است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که تنها چند روز تا مهلت نهایی توافق جامع هسته‌ای میان ایران و گروه ۵+۱ باقی مانده است. ایران در یک سال گذشته تلاش کرده تا به همه تعهذات خود مطابق با توافق موقت ژنو پایبند باشد و بازرسی‌های مکرر بازرسان آژانس نیز تا کنون اشاره‌ای به دعاوی مطرح شده در این گزارش ندارد.

۱۳۹۳/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...