نسخه چاپی

صدر اعظم آلمان به كی‌یف می‌رود

عکس خبري -صدر اعظم آلمان به کي‌يف مي‌رود

روزنامه آلمانی «بیلد ام زونتاگ» از تصمیم اولاف شولتز صدراعظم این كشور برای سفر به اوكراین به همراه دو رئیس‌جمهور دیگر خبر داد.

به گزارش نما، روزنامه آلمانی «بیلد ام زونتاگ» به نقل از منابع آگاه نوشت که «برنامه‌های مشخصی برای سفر صدر اعظم آلمان به اوکراین وجود دارد و دو رئیس جمهور خارجی دیگر به همراه شولتز به کی‌یف سفر خواهند کرد».

فرانک والتر اشتاین‌مایر رئیس‌جمهور آلمان ماه گذشته با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین گفت‌وگوی تلفنی داشت که در آن دو طرف درباره «سوء تفاهم‌های گذشته» گفت‌وگو کردند.

این در حالی است که شولتس روز دوشنبه گذشته در اظهار نظری از سفر به اوکراین برای دیدار با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین امتناع کرد.
شولتس در مصاحبه ای اختصاصی با شبکه آلمانی ZDF درباره احتمال سفر به اوکراین اظهار داشت: «پس از امتناع اوکراین از استقبال اشتاین مایر، به کی‌ف نخواهم رفت. اتفاقی که افتاد بسیار مهم است».

«فرانک والتر اشتاین‌مایر» رئیس‌ جمهور آلمان که چندی پیش به خاطر روابط سال‌های اخیر با روسیه و حمایش از طرح خط لوله گاز روسیه به اروپا (نورد استریم 2) مورد انتقاد قرار گرفته بود، با عدم استقبال مقامات کی‌یف برای سفرش به پایتخت اوکراین مواجه شد.

اشتاین‌مایر در این خصوص به صراحت گفته است که پیش‌تر پیشنهاد داده بود با سران دیگر کشورها به اوکراین برود اما از سوی کی‌یف مورد استقبال واقع نشد.
منبع: تسنیم

۱۴۰۱/۳/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...