نسخه چاپی

دولت تكلیف بیمه زنان خانه‌دار را تعیین كند

عضو فراكسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه بیمه زنان خانه‌دار را از سوی مركز امور زنان ریاست جمهوری به جد پیگیر هستیم، اظهار داشت: امید است دولت هرچه سریعتر با ارائه لایحه‌ای بیمه زنان خانه‌دار را تعیین تكلیف كند تا حداقل بتوانیم مشكل بخشی از زنان خانواده‌های آسیب‌پذیر را برطرف سازیم.

به گزارش نما، شهلا میرگلوبیات نماینده مردم ساوه و زرندیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درخصوص عدم اجرای طرح بیمه زنان خانه‌دار، اظهار داشت: بیش از 7- 8 سال است که موضوع بیمه زنان خانه‌دار مطرح شده و این موضوع جامعه زنان ما را به گونه‌ای امیدوار ساخته است.

وی ادامه داد: برای بیمه زنان خانه‌دار در سال‌های گذشته منتظر ارائه لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس بودیم منتهی این لایحه به دست مجلس نرسید و این موضوع سبب شد در سال 92 فراکسیون زنان سقف مالی را در حدود 100 میلیارد تومان برای بیمه حدود 200 هزار نفر از زنان خانه‌دار در نظر بگیرد که این درخواست فراکسیون نیز در مجلس تصویب و تا حدودی نیز اجرایی شد.

عضو فراکسیون زنان مجلس یادآور شد: در لایحه بودجه سال 93 مبلغ 100 میلیارد تومان برای بیمه زنان خانه‌دار به 15 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد و این بار نیز فراکسیون زنان دوباره تلاش کرد تا این مبلغ را به 150 میلیارد تومان افزایش دهد تا این بار بتواند 300 هزار زن خانه‌دار را با اولویت زنان بدسرپرست و یا بی‌سرپرست بیمه کند.

میرگلوبیات تصریح کرد: علیرغم تصویب این رقم در صحن علنی مجلس اما از آنجایی که منابع مالی آن مشخص نبود این موضوع از سوی شورای نگهبان مورد ایراد قرار گرفت و مغایر با اصل 75 قانون اساسی شناخته شد.

وی اضافه کرد: نظر شورای نگهبان بر این بود که چون این طرح بار مالی دارد باید به صورت ارائه لایحه‌ای از سوی دولت دنبال شود تا پس از تصویب در مجلس به صورت یک قانون دائم مطرح گردد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با بیان اینکه در حال حاضر حدود 19 میلیون زن خانه‌دار در کشور داریم، گفت: این طرح شامل حال همه زنان نخواهد شد و اولویت آن برای زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست است تا بتواند به عنوان چتر حمایتی از این خانواده‌ها باشد.

میرگلوبیات با بیان اینکه این موضوع را همچنان با عزم جدی از طریق معاونت امور زنان و خانواده‌ ریاست جمهوری پیگیری می‌کنیم، اظهار داشت: درست است که دولت برای تعیین منابع مالی این طرح محدودیت دارد ولی این روا نیست که هر جا مشکل داریم بخواهیم از حوزه زنان هزینه کنیم لذا از دولت مصرانه درخواست داریم که با ارائه لایحه‌ای این مشکل را حل کند تا بتوانیم هر ساله تعدادی از زنان خانواده‌های آسیب‌پذیر را بیمه کنیم.

۱۳۹۳/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...