نسخه چاپی

با یك واكسن آنفلوآنزا یك سال صرفه‌جویی كنید!

بسیاری از متخصصان سلامت، واكسن آنفلوآنزا را به عنوان بهترین راهكار برای حفظ سلامت و صرفه جویی مالی معرفی می‌كنند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، در حالی که این روزها شیوع «ابولا» و «انتروویروس» صدر اخبار جهان را به خود اختصاص داده‌اند، بسیاری از متخصصان سلامت، واکسن آنفلوآنزا را بهترین گزینه برای حفظ سلامت و همچنین صرفه جویی اقتصادی به ویژه در طول فصل سرماخوردگی می‌دانند. زمان شیوع آنفلوآنزای فصلی نزدیک شده و موارد ابتلا به این بیماری در اواخر پاییز و اوائل زمستان به اوج می‌رسد. علائم اولیه ابتلا به آنفلوآنزای فصلی شامل درد مفاصل و تب می‌توانند شبیه علائم سایر بیماری‌ها باشند اما بیماری آنفلوآنزا یک بیماری تنفسی است که هیچ شباهتی به «ابولا» ندارد.

آنفلوآنزا در موارد شدید می‌تواند منجر به بستری شدن به ویژه در جوانان و افراد مسن و افرادی که به مشکلات دیگر جهانی مبتلا هستند، شود. مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا (CDC) هزینه‌های درمان آنفلوآنزا در آمریکا را سالانه 87 میلیارد دلار برآورد می‌کند. ابتلا به این بیماری همچنین منجر به از دست رفتن 17 میلیون روز کاری به دلیل مرخصی استعلاجی مبتلایان می‌شود. همچنین یک آنفلوآنزای ساده که به بستری کودکان می‌انجامد 4000 دلار هزینه در پی خواهد داشت. اما برای صرفه جویی در این هزینه‌های سرسام‌آور چه باید کرد؟

به گزارش ایسنا به نقل از وال استریت ژورنال،‌ متخصصان سلامت معتقدند یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از ابتلا به آنفلوآنزا، تزریق واکسن است. همچنین شستن دست‌ها، استفاده از ضدعفونی‌کننده‌ها، گرفتن جلوی دهان در هنگام عطسه و سرفه و همچنین استراحت در منزل در صورت ابتلا به آنفلوآنزا به جلوگیری از شیوع این بیماری که می‌تواند سالانه بیش از 20 درصد جمعیت این کشور را حد فاصل ماه‌های اکتبر و مه مبتلا کند،‌ کمک می‌کند. همچنین CDC‌ توصیه می‌کند کودکان دو تا هشت سال در صورت دسترسی به اسپری‌های استنشاقی آنفلوآنزا از این اسپری‌ها استفاده کنند. مطالعات بسیاری نشان می‌دهد این شیوه پیشگیری بسیار موثرتر است زیرا ویروس آنفلوانزا اغلب از راه مجاری تنفسی وارد بدن می‌شود.

با این حال اگرچه واکسن آنفلوآنزا همیشه در جلوگیری از ابتلا به این بیماری موثر نیست زیرا ویروس آنفلوآنزا نسخه‌های مختلفی دارد و همیشه این امکان وجود ندارد تا بتوان توالی جدید این ویروس را در طول فصول مختلف پیش بینی کرد در نتیجه پیش بینی می‌شود واکسن آنفلوآنزا احتمال ابتلا به این بیماری را 50 تا 75 درصد کاهش دهد. اگرچه واکسن آنفلوآنزا نیز عاری از عوارض جانبی نیست اما این عوارض نادر را نیز باید به خاطر داشت. یکی از رایج‌ترین عوارض جانبی واکسن آنفلوآنزا درد و گرفتگی در ناحیه تزریق است. همچنین افرادی که به تخم مرغ حساسیت دارند نیز بهتر است قبل از تزریق واکسن آنفلوآنزا با پزشک مشورت کنند.

۱۳۹۳/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...