نسخه چاپی

آب شهر تهران سالم است

پس از آنكه رئیس كمیسیون سلامت شورای شهر تهران به استناد نمونه‌برداری از مناطق مختلف تهران اعلام كرد آب ۸منطقه تهران آلوده بوده است، وزیر بهداشت از توقف بهره‌برداری از چاه‌هایی كه آب آلوده داشته‌اند خبر داد.

به گزارش نما، هفته گذشته رحمت‌الله حافظي عضو شواري شهر تهران با اشاره به ديدارش با وزير بهداشت و اينكه قرار شده اسناد آلودگي آب‌ها را در يك جلسه حضوري به وي تقديم كند، گفت: وزير بهداشت بايد اين اسناد را منتشر كند. البته ايجاد آرامش و دادن اطمينان خاطر به مردم از وظايف وزير بهداشت است. ولي شورا نيز بايد وظيفه نظارتي خود را اجرا كند.

او با تأكيد بر اينكه پيش از اين يك‌بار در شهريور‌ماه اعلام شد كه آب آلودگي دارد و بعدا اين موضوع تكذيب شد اعلام كرد كه نظر اصلي را مسئولان اجرايي آب و فاضلاب بايد اعلام كنند كه مدعي هستند در بيش از 40نقطه رصد و پايش نيترات آب را انجام مي‌دهند.

اما وزير بهداشت در واكنش به اين اظهارات و در پاسخ به اين پرسش كه آيا قبول داريد كه 8منطقه از تهران دچار آلودگي آب هستند يا خير؟ گفت: 3 الي 4 چاه بود كه اعلام كرديم كه ميزان نيترات آن بالا بوده و آقاي چيت‌چيان وزير نيرو نيز دستور دادند كه بهره‌برداري از اين چاه‌ها متوقف شود.

تأييد تلويحي آلودگي بخشي از آب تهران از سوي وزير بهداشت در حالي است كه اين موضوع از چند‌ماه قبل محل اختلاف كارشناسان است.

در آخرين اظهارنظر اما دكتر هاشمي ضمن تأييد پايان بهره‌برداري چند چاه به‌دليل بالا بودن ميزان نيترات در آب آنها، گفت:بنده از آقاي حافظي تشكر مي‌كنم، اما همانطور كه قبلاً نيز گفته‌ام، آب تهران مشكلي ندارد. اگر ايشان در رابطه با موضوع آلودگي آب مطالبي دارند، بهتر است اين موضوعات را با وزير نيرو و به‌صورت حضوري ارائه كند و مدارك لازم را به وي نشان بدهد.

وزير بهداشت اما وجود مشكلاتي در آب تهران را مخفي نكرد و گفت: قبل از نزولات آسماني اين مشكلات وجود داشت و خدا كمك كرد و آب سدها افزايش يافت كه مشكلات نيز برطرف شد. برخي از چاه‌ها اشكالاتي داشت و آمارشان را به وزارت نيرو داديم و اين وزارتخانه نيز در اين زمينه مسئول است، ضمن اينكه وزارت نيرو مجهز به آزمايشگاه‌هاي خوبي در اين زمينه است كه بيش از 750آزمايشگاه در اين زمينه دارد، ضمن اينكه افراد مجربي نيز در اين زمينه فعاليت مي‌كنند.

وي همچنين با تأكيد بر اينكه حوزه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و همچنين وزارت نيرو 2تريبون اصلي هستند كه در اين خصوص مي‌توانند اظهارنظر كنند، گفت: هيچ دليلي ندارد اگر اشكالي وجود دارد از مردم مخفي شود. من در يازدهمين اجلاس شوراي‌عالي استان‌ها نيز اعلام نگراني كردم و با توجه به اينكه سفره‌هاي زيرزميني در حال برداشت هستند، در برخي از مناطق كشور خشكسالي است و درخصوص ميزان نيترات مطالبي را مطرح كردم.

۱۳۹۳/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...