نسخه چاپی

كاهش خطر سرطان با مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها

اكو ویژن: مصرف روزانه و منظم میوه‌ها و سبزی‌ها، خطر اغلب بیماری‌های مزمن و غیر واگیر را كاهش داده و به عنوان مثال می تواند خطر سرطان را تا 20 درصد كاهش دهد.

به گزارش نما، مرتضی‌ اصلانی متخصص آنکولوژی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ، افزود: سرطان از جمله بیماری‌های مزمنی است که عوامل غذایی نقش مهمی در ابتلا یا پیشگیری از آن دارد.

وی با بیان اینکه سبزی‌ها و میوه‌ها خواص ضد سرطانی بسیار خوبی دارند، تاکید کرد: مصرف روزانه و منظم میوه‌ها و سبزی‌ها، خطر اغلب بیماری‌های مزمن و غیر واگیر را کاهش داده و به عنوان مثال می‌تواند خطر سرطان را تا 20 درصد کاهش می‌دهد.

اصلانی یادآور شد: گوجه فرنگی، کلم، توت، کدو، اسفناج، چغندر،‌ هویج، سیر، آناناس، سیب، پرتقال، انگور قرمز و موز از مهمترین موادی هستند که می‌توانند خطر سرطان را کاهش دهند.

وی با اشاره به گسترش ابتلا به سرطان و هزینه‌های جانی و مالی بسیار زیاد این بیماری خاطر نشان کرد: به طور قطع پیشگیری از ابتلا به سرطان بسیار با اهمیت و جدی بوده و اگر برای تحقق این موضوع اقدام خاص و جدی صورت نگیرد، در آینده چندان دور عوارض و مشکلات سرطان دامن‌گیر جامعه خواهد شد.

۱۳۹۳/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...