نسخه چاپی

تحلیل وضعیت تیم ملی فوتبال ایران

یك سایت ورزشی استرالیایی به بررسی وضعیت تیم ملی فوتبال ایران پیش از شروع مسابقات جام ملت‌های آسیا 2015 پرداخت.

به گزارش نما به نقل از فارس، سایت ورزشی «TheRoar» استرالیا در گزارشی که به بررسی وضعیت تیم‌های حاضر در گروه C رقابت‌های جام ملت‌های آسیا پرداخت، در خصوص تیم ملی فوتبال ایران نوشت: علاوه بر سه مدعی قهرمانی در مسابقات جام ملت‌های آسیا، تیم‌های دیگری هم هستند که می‌توانند مردم را غافلگیر کنند. این سایت از تیم‌های ایران، قطر، عربستان نام برده است:

ایران: به جرأت می‌توان گفت ایران تأثیرگذارترین تیم آسیا در رقابت‌های جام‌جهانی 2014 بود. ایران در صدر رده‌بندی فیفا در قاره آسیا قرار گرفته است.
تیم ملی که به شدت از سوی هوادارانش حمایت می‌شود، در گروه خوبی در کنار تیم‌های بحرین، قطر و امارات قرار گرفته است. این تیم سه بار قهرمان آسیا شده است و در آخرین بازی‌های دوستانه‌اش مقابل عراق و کره‌جنوبی به پیروزی رسیده است اما تدارکات آنها برای حضور در این مسابقات بسیار ضعیف بوده است. مشکلات مالی و نامشخص بودن آینده کارلوس کی‌روش که او هم مشکلاتی برای دراختیار داشتن بازیکنانش برای مسابقات داشت، برای تیم ملی وجود داشت. ایران نتوانسته است بازی‌های با کیفیت زیادی قبل از شروع مسابقات انجام دهد اما آنها بازیکنانی قابل مقایسه با بهترین‌های آسیا در اختیار دارند.
تیم ملی خیلی خوب سازمان یافته است و در هم شکستن این تیم کار سختی است. تکیه این تیم روی بازیکنان درخشانی مانند علیرضا جهانبخش، اشکان دژاگه و رضا قوچان نژاد است. کاپیتان جواد نکونام و آندرانیک تیموریان مهم‌ترین مردان ایران در خط میانی هستند که ساختار و دیسیپلین تیم ملی فوتبال ایران را تعیین می‌کنند. این تیم اهل غرب آسیا در برزیل آرژانتین را از دروازه‌اش دور نگه داشت و اگر روی همان روال باشند می‌توانند خطری واقعی در استرالیا به شمار بروند.
ستاره تیم: اشکان دژاگه
دژاگه که قبل از این در تیم‌های فولام، وولفسبورگ و هرتابرلین بازی کرده است، مهاجمی با مهارت‌های فوق‌العاده است که در آلمان بزرگ شده است. این بازیکن 28 ساله که می‌تواند در پست‌های مختلفی بازی کند، در 19 بازی کلی توانسته چهار گل به ثمر برساند. او یکی از بازیکنانی است که باید به تماشای بازی‌اش نشست.
سرمربی: کارلوس کی‌روش
کارلوس کی‌روش، دستیار سابق الکس فرگوسن باتجربه‌ترین مربی در میان مربیان تیم‌های آسیایی است. وی پس از در دست داشتن هدایت نسل طلایی تیم ملی فوتبال پرتغال در اوایل دهه 90 و دوره‌هایی در آمریکا، ژاپن، امارات و آفریقای جنوبی به منچستریونایتد و رئال مادرید رفت و هدایت تیم ملی فوتبال پرتغال را در دست گرفت. وی از سال 2011 تاکنون هدایت تیم ملی فوتبال ایران را در دست دارد.

۱۳۹۳/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...