نسخه چاپی

مشكل آلودگی هوا همچنان باقی است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مشكل آلودگی ناشی از ذرات معلق با قطر كمتر از ۲.۵ میكرون همچنان باقی است.

به گزارش نما به نقل از فارس، معصومه ابتکار امروز در همایش روز ملی هوای پاک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اکنون ۳۵ میلیون انسان در شهرهای بزرگ متاثر از آلودگی هوا هستند و اقداماتی که در برنامه جامع کاهش آلودگی هوا صورت می‌گیرد تا پایان برنامه پنجم به نتیجه می‌رسد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به حذف بنزین آلوده و ارائه بنزین یورو۴ گفت: ارتقاء سطح استاندارد خودروها از جمله اقدامات بسیار موثر در بهبود کیفیت هوا بوده است.

وی همچنین به خروج خودروهای فرسوده از چرخه حمل و نقل تاکید کرد و بیان داشت: در سال گذشته ۹۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده از چرخه حمل و نقل خارج شد و امسال تعداد قابل ملاحظه‌تری از خودروهای فرسوده اسقاط شده‌اند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: مشکل آلودگی ناشی از ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون همچنان باقی است و این آلاینده ناشی از احتراق و نتیجه گرد و غبار و فعالیتهای صنعتی در کشور است.

وی همچنین بر ضرورت یکپارچه سازی معاینه فنی تاکید کرد و بیان داشت: این امر با همکاری وزارت کشور در دستور کار قرار گرفته است و وقت آن رسیده به صدور گواهی‌های معاینه فنی غیرواقعی پایان دهیم.

۱۳۹۳/۱۰/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...