نسخه چاپی

سفر قریب‌الوقوع معاون اول رئیس‌جمهور به عراق

آل اسحاق از سفر قریب‌الوقوع هیأت تجاری بلندپایه ایرانی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به عراق خبر داد و گفت: در كنار سفر این هیأت تجاری همایش، نشست‌ و تفاهم‌نامه‌ اجرا خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، یحیی آل اسحاق رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در جریان کنفرانس فرصت‌های ویژه اقتصادی و تجاری ایران و عراق با اشاره به اینکه بر اساس آمارها و برآوردها توسعه تجارت بین کشورها رفاه و امنیت اقتصادی را به دنبال خواهد داشت، اظهار داشت: یکی از مهمترین عوامل رشد و توسعه کشورها افزایش تجارت و مبادلات تجاری است.

وی گفت: با کشور عراق مزیت‌های تاریخی و اقتصادی بسیاری داریم و تنها کشوری که در کنار عراق با توجه به رخدادها و مشکلات اخیر ایستاده است ایران بوده و این دو ملت همواره با استفاده از نقاط مشترک امکان توسعه روابط تجاری را دارند.

آل اسحاق با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی این همایش در سرنوشت دو کشور نقش جدی دارند، گفت: هم‌اکنون با حداکثر توان زمینه‌های لازم را برای شناساندن توانمندی‌های شرکـت‌های ایران و عراق به کار گرفته‌ایم و این عزم هم که در مسئولان دولتی دو کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه به زودی هیأتی بلندپایه ایرانی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به عراق سفر خواهد کرد، گفت: از اهداف مهم این سفر توسعه روابط تجاری بین دو کشور است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به حضور جهانگیری در اتاق بازرگانی گفت: در این نشست تصمیمات خوبی در خصوص ضمانتنامه‌ها و افزایش روابط تجاری با عراق گرفته شده و در آینده با گسترش روابط عملیاتی خواهند شد.

وی با بیان اینکه سالانه ایران120میلیارد دلار مبادلات پولی و بانکی با دنیا دارد گفت: روابط اقتصادی ایران و عراق نمی‌تواند یک طرفه باشد اما به دنبال ایجاد زمینه‌های سرمایه‌گذاری دائمی هستیم.

آل اسحاق با اشاره به اینکه سطح روابط تجاری ایران و عراق به 12 میلیارد دلار رسیده است، گفت: پیش از این سطح روابط تجاری 17درصد بود که سال گذشته این میزان به 13درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش سطح مبادلات تجاری ایران و عراق در دستور کار قرار گرفته است، گفت: رسیدن به سقف 25درصدی از تجارت بازار عراق از مهمترین اهداف ایران است که این موضوع در سطح معاون رئیس‌جمهور در حال پیگیری است.

آل اسحاق با اشاره به جزئیات برگزاری نمایشگاه عراق که با حضور هیأت عالیرتبه از مسئولان ایرانی که به ریاست جهانگیری انجام خواهد شد، گفت: در این نمایشگاه از بحث‌های مختلفی از جمله بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، انرژی و نفت و گاز، ساختمانی و عمران، نیرو و آبفا، حضور جدی‌ای دارند و مرکز توسعه تجارت هم متولی برگزاری این نمایشگاه است.

۱۳۹۳/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...