نسخه چاپی

مهمترین دغدغه مسئولین خراسان شمالی

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولین خراسان شمالی باید دغدغه بیشتری در زمینه اشتغالزایی جوانان داشته باشند.

به گزارش نما به نقل از مهر، موسی الرضا ثروتی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با انتقاد از آن چه که او کم کاری مسئولان اجرایی خراسان شمالی در راستای اشتغال زایی عنوان می کرد، اظهار داشت: لازم است مسئولان استان در این زمینه دغدغه بیشتری داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر نرخ بیكاری در خراسان شمالی ۱۶.۵ درصد بوده و متأسفانه بخش زیادی از بیکاران این استان افراد تحصیل کرده دارای مدرک دانشگاهی هستند.

این عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلا‌می با اشاره به اینكه جمعیت خراسان شمالی دو برابر جمعیت خراسان جنوبی است تصریح كرد: با این وجود در حال حاضر خراسان شمالی چهار هزار نیروی اداری كمتر از خراسان جنوبی دارد.

ثروتی گفت: خراسان شمالی جزو استان های كمتر توسعه یافته بوده و متأسفانه مسئولان آن نیز در رفع مشكلات موجود روند كند دارند در حالی كه سایر استان ها برای رفع مشكلات خود اقدامات را به سرعت انجام می دهند.

۷ هزار میلیارد تومان بودجه برای استان های کمتر توسعه یافته

به گفته این نماینده مجلس در بودجه سال ۹۴ هفت هزار میلیارد تومان برای استان های كمتر توسعه یافته اختصاص داده شده و می باید مسئولان خراسان شمالی از این فرصت به خوبی بهره برند.

ثروتی در ادامه با بیان اینكه اقدامات و فعالیت نمایندگان در مجلس در راستای رفع مشکلات جامعه انجام می شود، با اشاره به اقدامات مجلس در راستای رفع مشکلات معلولان و مددجویان کشور، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی هرسال بودجه ای برای حمایت از معلولین و مددجویان در نظر می گیرد و آنان را از طریق دولت حمایت می كند.

وی عنوان كرد: در بودجه سال ۹۴، ۱۰۲ میلیارد تومان برای توانبخشی دانش آموزان استثنایی اختصاص داده شده است.

۷ میلیارد تومان اعتبار خشکسالی خراسان شمالی

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه این استان جزو چهار استان متأثر از خشكسالی است گفت: هفت میلیارد تومان برای خشكسالی به استان اختصاص داده شد.

وی با اشاره به این که كشاورزان خراسان شمالی به دلیل نداشتن وثایق بانکی لازم، برای دریافت وام و خرید علوفه مشكل دارند، افزود: در راستای رفع موقتی این مشکل با تصویب مجلس شورای اسلامی ۱۰ هزار تن علوفه به كشاورزان این استان داده شد.

ثروتی همچنین در خصوص طرح طبقه بندی معلمان توسط دولت نیز اضافه كرد: لایحه این طرح توسط دولت به مجلس ارائه نشده که این موضوع به منزله اجرایی نشدن آن در سال ۹۴ است و هر زمان كه دولت لایحه ارائه دهد مجلس نیز آمادگی بررسی آن را دارد.

۱۳۹۳/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...