نسخه چاپی

خبر خوش برای سرباز فراری‌ها

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا ضمن تشریح جزییات بیشتر طرح ثبت‌نام مشمولان غایب متقاضی پرداخت جریمه ریالی به جای خدمت سربازی، به سوالات پاسخ داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سردار ابراهیم کریمی درباره جزییات فراخوان پرداخت جریمه ریالی طرح مشمولان غایب واجد شرایط به جای انجام خدمت سربازی گفت: تاکنون مبلغ این جریمه تصویب نشده اما برای سرعت‌دهی به این موضوع آمدیم و زمانی را برای پیش‌ثبت‌نام متقاضیان در نظرگرفتیم و براین اساس بنا شد تا کلیه مشمولان واجدشرایط که تا پایان سال 94، هشت سال از مدت غیبت‌شان از سربازی گذشته باشد در 15 بهمن تا 15 اسفندماه امسال به دفاتر پلیس 10+ مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

وی با بیان اینکه اولویت اول ما اعزام به سربازی است و موضوع جریمه ریالی مشمولان راهکار دومی است که در نظر گرفته شده، گفت: اگر افراد در این بازه زمانی ثبت نام کرده اما پس از اعلام مبلغ جریمه منصرف شوند، می‌توانند انصراف خود را اعلام کنند و ما در این خصوص فراخوانی اعلام خواهیم کرد.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا در عین حال افزود: اما زمان فرصت دوباره برای ثبت درخواست معافیت به مشمولان غایب واجدشرایط داده نخواهد شد و تمامی متقاضیان می‌بایست ظرف بازه زمانی تعیین شده برای ساخت درخواست خود به دفاتر پلیس 10+ مراجعه کنند.

کریمی درباره اینکه چرا مدت غیبت سربازی تا پایان سال 94 در نظر گرفته شده، گفت: این تصمیمی است که گرفته شده و در اینجا بنا نداریم درباره جزییات صحبت کنیم اما برابر این تصمیم کلیه مشمولان غایبی که تا پایان سال 94، هشت سال از غیبت‌شان گذشته باشد می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند. به عنوان مثال ممکن است فردی هم‌اکنون دارای 7 سال غیبت از سربازی باشد اما چون تا پایان سال 94 سال‌های غیبتش از سربازی به هشت سال می‌رسد می‌تواند درخواست خود را ثبت کرده و پس از تصویب قطعی رقم مبلغ با پرداخت جریمه از سربازی معاف شود.

وی درباره مشمولان خارج از کشور نیز اظهار کرد: این افراد نیز می‌بایست به سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها و یا دفاتر حافظ منافع کشورمان مراجعه کرده و درخواست‌شان را ثبت کنند، البته راهکار دیگری نیز وجود دارد که والدینشان یا بستگان درجه یک‌شان به وکالت از این افراد برای تحت این درخواست در کشور اقدام کنند.

خبر خوش برای سرباز فراری‌ها

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا سربازان فراری نیز می‌توانند با پرداخت جریمه ریالی از انجام خدمت سربازی معاف شوند یا خیر؟ گفت: آن دسته از سربازان فراری نیز که هشت سال از تاریخ فرارشان از یگان خدمتی گذشته باشد، می‌توانند در این بازه زمانی به دفاتر پلیس 10+ مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

۱۳۹۳/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...