نسخه چاپی

كمیته پارلمان فرانسه خواستار بازگشایی سفارت این كشور در دمشق شد

یك كمیته پارلمانی فرانسه، با انتشار گزارشی به دولت این كشور توصیه كرد از پیش‌شرط بركناری رئیس‌جمهور سوریه دست برداشته و سفارت خود در دمشق را بازگشایی كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک کمیته پارلمان فرانسه روز چهارشنبه با انتشار گزارشی به دولت این کشور توصیه کرد فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی سفارت خود در دمشق پایتخت سوریه را بازگشایی کنند.

این گزارش که به سرپرستی «ژان لوک ریتزر» تهیه شده است، همچنین تصریح کرده است که برای رسیدن به راهکار سیاسی در سوریه، نباید کنار رفتن بشار اسد از قدرت را به عنوان یک پیش‌شرط مطرح کرد، بلکه این امر می‌تواند در انتهای روند سیاسی رخ دهد.

به نوشته خبرگزاری رویترز،‌ در بخشی از این گزارش آمده است: «پذیرش این تغییر رویه ممکن است به خصوص برای بخش اعظم اپوزیسیون سوریه و نیروهایی که در میدان می‌جنگند، دشوار باشد... (اما) بدون چنین تغییری، انتقال سیاسی در سوریه ممکن است هرگز رخ ندهد.»

این کمیته تصریح کرده است که کشورهای اروپایی باید بازگشایی سفارت‌های خود در دمشق را بررسی کنند، اما نیازی به اعزام سفیر یا توقف انتقاد از دولت سوریه وجود ندارد.

فرانسه در سال 2012 پس از آنکه حمایت‌های غرب از گروه‌های تروریستی بحران در سوریه را آغاز کرد، سفارت خود در دمشق را تعطیل کرد.

کشورهای غربی در هفته‌های اخیر به مرور در حال تغییر مواضع خود در قبال دولت سوریه هستند. یک کمیته پارلمان فرانسه دو هفته قبل ضمن سفر به سوریه، با بشار اسد دیدار کرد.

این هفته هم جان کری وزیر خارجه آمریکا، تنها یک روز پس از آنکه جان برنان رئیس سازمان سیا گفت واشنگتن به دنبال براندازی نظام سوریه نیست، گفت آمریکا نهایتا مجبور به مذاکره با اسد خواهد بود.

فرانک والتر اشتاینمایر وزیر خارجه آلمان هم امروز گفت احتمال دارد مذاکره مستقیم با رئیس‌جمهور سوریه تنها راه پایان دادن به بحران سوریه باشد.

۱۳۹۳/۱۲/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...