نسخه چاپی

تلاش وزارت‌خارجه برای مجازات مأموران متخلف فرودگاه عربستان

سخنگوی كمیسیون امنیت مجلس گفت: كمیسیون نگرانی جدی خود را نسبت به افزایش ناامنی و بی‌حرمتی به زائران خانه خدا و ناتوانی دولت عربستان در تأمین امنیت زوار ابراز داشتند.

به گزارش نما، حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره جزئیات جلسه امروز عصر این کمیسیون گفت: اعضا امروز نگرانی جدی خود را نسبت به افزایش ناامنی و بی‌حرمتی به زائران بیت‌الله الحرام و ناتوانی دولت عربستان در تأمین امنیت زوار ابراز داشتند.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از وزارت امور خارجه به جد درخواست کردند که تمام هم خود را برای مجازات مأموران متخلف فرودگاه عربستان به‌کار گیرند.

نقوی حسینی به بررسی لایحه موافقت‌نامه کشتی‌رانی تجاری دریایی میان جمهوری اسلامی ایران و دولت غنا و پروتکل اصلاحی آن در ادامه جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس اشاره کرد و گفت: با حذف جمله «در صورت بروز اختلاف در تغییر متون، متن انگلیسی ملاک می‌باشد» از آخر ماده 16 لایحه، به تصویب رسید.

وی خاطرنشان کرد:‌ در این جلسه همچنین لایحه موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری سوسیالیستی ویتنام به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات‌های بر درآمد مورد بررسی قرار گرفت و بنا شد در هفته آینده مجددا بررسی شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین طرح اصلاح ماده 980 قانون مدنی جهت تسهیل اعطای تابعیت به رزمندگان، ایثارگران و نخبگان غیرایرانی بررسی و مقرر شد پیشنهادات در جلسه بعدی مورد بررسی قرار گیرد و تصمیم‌گیری شود.

وی یادآور شد: در پایان جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون تصمیم بر آن شد که مسئولین وزارت امور خارجه و مقامات سازمان حج و زیارت در جلسه آتی کمیسیون دعوت شده تا اقدامات و رفتارهای اهانت آمیز و بی حرمتی به زائران مکه مکرمه و مدینه منوره از سوی مامورین و مسئولین حکومت آل سعودی مورد بررسی قرار گیرد.

نقوی حسینی در پایان گفت: همچنین مسئولین وزارت خارجه جهت بررسی وضعیت یمن نیز مهمان کمیسیون خواهند بود تا آخرین تحولات یمن و خسارات و آثار تهاجم نظامی عربستان به یمن را مورد بررسی قرار دهیم.

۱۳۹۴/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...