نسخه چاپی

هنیه: چراغ سبزهای رابطه با مصر و عربستان را دریافت كرده‌ایم

معاون ریاست دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اعلام كرد این جنبش سیگنال‌های مثبتی برای تقویت رابطه با مصر و عربستان دریافت كرده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، «اسماعیل هنیه» معاون ریاست دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اعلام کرد این جنبش سیگنال‌های مثبتی برای تقویت رابطه با مصر و عربستان دریافت کرده است.

هنیه به شبکه ماهواره‌ای «الاقصی» وابسته به حماس گفت: ما تمام تلاش خود برای بازگرداندن روابط میان عربستان و مصر را به کار می‌بندیم.

وی هم‌چنین افزود که حماس در برابر هجمه‌ای که در حال حاضر علیه ترکیه وجود دارد و هدف آن منصرف کردن آنکارا از موضع حمایتگرایانه‌اش در قبال فلسطین است، در کنار ترکیه می‌ماند.

در همین راستا «اسماعیل رضوان» دیگر عضو ارشد حماس نیز گفت ترکیه در برابر هجمه صهیونیستی-غربی ظالمانه‌ای –به تعبیر وی- قرار گرفته است و هدف این هجمه بی توجهی ترکیه به مسأله فلسطین است اما حماس در کنار ترکیه باقی خواهد ماند.

حماس در چند ماه اخیر بر تلاش برای گسترش روابط با عربستان تاکید داشت. به عنوان مثال در اسفندماه (93) «اسامه حمدان» مسئول روابط خارجی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اعلام کرد که این جنبش به تلاش‌های خود برای گسترش روابط دوجانبه با عربستان سعودی ادامه می‌دهد

۱۳۹۴/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...