نسخه چاپی

آغاز انتخابات پارلمانی تركیه

عکس خبري -آغاز انتخابات پارلماني ترکيه

میلیون ها تن از مردم تركیه صبح امروز برای نشان دادن میزان مشاركت سیاسی خود، به پای صندوق های اخذ رای رفتند.

به گزارش نما، میزان به نقل از رسانه های ترکیه، انتخابات پارلمانی این کشور ساعت ۸ صبح به وقت محلی آغاز شد و نزدیک به ۵۶ میلیون واجد شرایط رای دادن به پای صندوق‌های رای می‌روند تا از میان نامزدهای حزب حاکم، اپوزیسیون و نامزدهای مستقل ۵۵۰ قانونگذار را انتخاب کنند.

انتخابات پارلمانی ترکیه ساعت 8 صبح به وقت محلی آغاز شد و نزدیک به 56 میلیون واجد شرایط رای دادن به پای صندوق‌های رای می‌روند تا از میان نامزدهای حزب حاکم، اپوزیسیون و نامزدهای مستقل 550 قانونگذار را انتخاب کنند.

انتخابات ترکیه در حالی امروز آغاز شد که نتیجه آن می‌تواند سیستم سیاسی را دچار تغییری شگرفت سازد.

انتخابات امروز، بیست و چهارمین انتخابات در ترکیه خواهد بود و طی آن 56 میلیون رأی دهنده 550 نماینده را انتخاب خواهند کرد. حزب اردوغان برای اینکه بتواند قانون اساسی را تغییر داده و ترکیه را از جمهوری پارلمانی تبدیل به ریاست‌جمهوری کند باید اکثریت کرسی‌ها را بدست آورد.

بیست حزب در انتخابات شرکت دارند، و چهار حزب شانس حضور در پارلمان را دارند. اکنون، سه حزب در پارلمان دارای کرسی هستند: حزب عدات و توسعه اردوغان، که 13 سال است قدرت را در اختیار دارد، حزب جمهوری‌خواهان کمالیست و حزب حرکت ملی.

در این انتخابات برای اولین بار حزب حامی کردها موسوم به حزب دموکراتیک مردم (خلق) در لیست حزبی و نه نامزد مستقل، در انتخابات شرکت کرده و چنانچه بتواند 10 درصد لازم برای ورود به پارلمان را کسب کند می‌تواند 50 تا 60 کرسی به دست آورده و از مجموع کرسی‌های حزب حاکم بکاهد.

نتایج اولیه انتخابات فردا دوشنبه اعلام خواهد شد.

۱۳۹۴/۳/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...