نسخه چاپی

بازگشایی مدارس در روزهای پنجشنبه؟

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش جزئیات برگزاری پرسش مهر پانزدهم را تشریح كرد و گفت: آمادگی داریم در صورت تامین اعتبار روزهای پنجشنبه، ۶ هزار مدرسه بازگشایی شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش جزئیات برگزاری پرسش مهر پانزدهم را تشریح کرد و گفت: آمادگی داریم در صورت تامین اعتبار روزهای پنجشنبه، ۶ هزار مدرسه بازگشایی شود.

حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری امروز که در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با اشاره به پرسش مهر پانزدهم اظهار کرد: پرسش مهر پانزدهم با موضوع آب به عنوان مایه حیات توسط رئیس جمهور مطرح شد و جامعه فرهنگیان و دانش آموزان خواستند تا نسبت به آن عکس العمل نشان دهند.

وی افزود: دستورالعمل پرسش مهر پانزدهم پس از طرح پرسش توسط رئیس جمهور در دو بخش مسابقات و فعالیت های فرهنگی تهیه شد.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ۱۱ رشته در پرسش مهر پیش بینی شد که در دوره اول ابتدایی ۳ رشته، دوره دوم ابتدایی ۵ رشته، متوسطه اول ۷ رشته، متوسطه دوم ۱۰ رشته و دانشجو معلم ۱۰ رشته و خانواده ها یک رشته برای آن معین شد.

وی تصریح کرد: فراخوان پرسش مهر از طریق رسانه ها و به صورت گسترده در مدارس انجام شد و سازمان دانش آموزی نیز همایش های متعددی را با عنوان «ایست آب نیست» در سطح کشور بدون هزینه و با حضور ان جی او ها در مورد بحث صرفه جویی آب برگزار کرد.

کفاش بیان کرد: در بخش فیلم کوتاه ۲۵۸۱ اثر، در بخش سرود ۲۴۵۱ اثر، در بخش شعر ۱۲۲۱۱ اثر در بخش نقاشی ۳۱۸۶۳۹ اثر، در بخش کاریکاتور ۴۶۷۵۴ اثر، در بخش نمایشنامه ۱۴۵۱ اثر، در بخش عکس ۴۲۲۷۲ اثر، بخش مقاله پژوهشی ۴۰۰۹۵ اثر، در بخش پوستر ۹۹۴۹ اثر، در بخش داستان ۱۴۷۷۳ اثر و در بخش وبلاگ نویسی ۱۱۹۵۲ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

به گفته وی در نهایت تعداد ۱۱۳ دانش آموز، ۱۳۰ معلم و ۵ خانواده در کنگره نهایی پرسش مهر پانزدهم تجلیل می شوند.

وی با بیان اینکه پرسش مهر پانزدهم روز دوشنبه ۲۵ خردادماه در سالن همایش های برج میلاد برگزار می شود اظهار کرد: نمایشگاهی از آثار برتر نیز در حاشیه سالن همایش ها برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: تعداد ۴۷ هزار و ۸۵۰ فرهنگی مرد و ۶۴ هزار و ۱۴۹ فرهنگی زن در بخش فرهنگیان و دانشجویان و همچنین ۷۸۹ هزار و ۱۱۰ دانش آموز دختر و ۵۲۶ هزار و ۴۰۵ دانش آموز پسر در پرسش مهر شرکت کرده اند.

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: از ۲ میلیون خانواده خواسته شد تا در مورد مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف آب نظرات خود را بنویسند که در نهایت یک میلیون و ۷۶۱ هزار و ۲۳۲ برگه به دبیرخانه بازگشت و ۶ هزار اثر به عنوان برگزیده کشوری انتخاب شد که ۶۰۰ اثر نیز به عنوان برگزیده ها در یک کتاب چاپ می شود.

به گفته کفاش ۳ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۷۰۶ نفر به پرسش مهر رئیس جمهور پاسخ دادند و هدایای برگزیدگان از سوی مقامات عالی کشور و تقدیرنامه ها از سوی رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش اهدا می شود.

وی درباره نتایج بازگشایی مدارس در روز پنجشنبه ها نیز اظهار کرد: سال گذشته به صورت آزمایشی بازگشایی مدارس در روز پنجشنبه ها در ۲ هزار مدرسه اجرا شد.

وی افزود: گزارش نهایی از نتایج بازگشایی مدارس را به وزیر آموزش و پرورش ارائه داده ایم و از وی خواسته ایم این طرح را با افزایش ۳ برابری ظرفیت البته مشروط به اینکه اعتبار لازم در ابتدای اجرای طرح مدارس تزریق شود ادامه یابد.

وی تاکید کرد: آمادگی داریم طرح بازگشایی پنجشنبه های مدارس را در ۶ هزار مدرسه مشروط به تامین اعتبار اجرا کنیم. اگر اعتبار تامین نشود احتمال تجدیدنظر وجود دارد.

۱۳۹۴/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...