نسخه چاپی

نقش ورزش در كاهش ابتلا زنان به سرطان

پزشكان به زنان یائسه توصیه كرده‌اند كه در طول هفته 300 دقیقه ورزش هوازی انجام دهند تا از خطر ابتلا به سرطان سینه جلوگیری كنند.

به گزارش نما به نقل از آس‌پرس انجام 300 دقیقه ورزش هوازی در طول هفته به جای 150 دقیقه ورزش هوازی پیشنهاد شده توسط پزشکان می‌تواند احتمال خطر سرطان سینه را در زنان یائسه کاهش دهد. این 300 دقیقه ورزش هوازی در طول هفته باید با شدت متوسط تا شدید انجام شود. انجام ورزش بیشتر تاثیرات مثبتی بر سلامت زنان یائسه به خصوص زنان مبتلا به چاقی مفرط دارد.

زنان بعد از یائسگی با افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه همراه هستند. فعالیت فیزیکی راهی کم هزینه برای جلوگیری از این بیماری است.

آژانس سلامت عمومی به همه توصیه کرده است که برای حفظ سلامتی حداقل 150 دقیقه در هفته ورزش کنند.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: زنان یائسه‌ای که پیش از این فعالیت زیادی نداشته‌اند بهتر است 300 دقیقه ورزش با شدت متوسط تا شدید در طول هفته انجام دهند تا چربی بدن را کاهش دهند.

از زنان مورد بررسی در این تحقیقات خواسته شد تا رژیم غذایی خود را تغییر ندهند و حرکات هوازی که ضربان قلب را به 65 تا 75 درصد ماکزیمم می‌رساند انجام دهند.

افرادی که 300 دقیقه در هفته ورزش می‌کنند نسبت به افرادی که 150 دقیقه ورزش می‌کنند یک درصد بیشتر چربی بدن را از دست می‌دهند. تاثیر ورزش بر زنانی که چاق‌تر هستند و BMI بدن آن‌ها بالای 30 است بیشتر است.

مدیر این تحقیقات می‌گوید ارتباط بین فعالیت فیزیکی و احتمال خطر سرطان سینه بعد از یائسگی در حدود 100 تحقیق مختلف تایید شده است.

۱۳۹۴/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...