نسخه چاپی

آمریكا به شهروندان خود در افغانستان هشدار داد

سفارت آمریكا در افغانستان با انتشار بیانیه ای،ضمن هشدار در باره اوضاع امنیتی این كشور به شهروندان آمریكایی توصیه كرد كه برنامه خروج احتمالی از خاك افغانستان را در نظر داشته باشند.

به گزارش نما، این بیانیه افزود: احتمال می رود حمله ای به منظور هدف قرار دادن بیمارستان یا کلینیک «کیور آی» (Cure Eye) در شرق کابل برنامه ریزی شده باشد.
ابتاع خارجی در این بیمارستان فعالیت می کنند.
سفارت آمریکا در کابل، همچنین از شهروندان امریکایی که قصد ماندن در کابل را دارند خواست که تمهیدات امنیتی لازم را در دستور کار خود قرار دهند.
ماه گذشته نیز سفارت امریکا در کابل با انتشار بیانیه ای، وضعیت امنیتی در افغانستان را وخیم دانست و به آمریکایی های مقیم افغانستان توصیه کرد که این کشور را ترک کنند.
در بیانیه سفارت امریکا آمده است که گزارش هایی دریافت کرده است مبنی بر طراحی و برنامه ریزی حملات تروریستی از سوی شبه نظامیان به اماکن، وسایل نقلیه و افرادی که به نحوی با امریکا و نهادهای امریکایی در ارتباط هستند.
دومین هشدار آمریکا در یک ماه گذشته به شهروندان خود برای خروج از کشور افغانستان در شرایطی صورت می گیرد که گروه طالبان بامداد روز دوشنبه به شهر قندوز در شمال شرقی افغانستان حمله کرد و بخش هایی از این شهر را به تصرف خود درآورد.
مقام های نظامی و امنیتی افغانستان می گویند شهر اینک از وجود طالبان پاک سازی شده و جست و جوی خانه به خانه برای یافتن افراد وابسته به این گروه ادامه دارد.
محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان روز گذشته همراه با وزیران کشور و دفاع در یک نشست خبری به مردم اطمینان داد که «قندوز» تحت کنترل نیروهای دولت قرار دارد.
باوجود آن که بین استان قندوز و کابل دو استان «بغلان» و «پروان» قراردارد، اما آگاهان سیاسی و نظامی می گویند این دو استان مانعی برای پیشروی طالبان به کابل نخواهند بود و در صورتی که این گروه بتواند قندوز را به طور کامل تصرف کند، کابل در معرض تهدید جدی قرار خواهد گرفت.
یک روز پیش از حمله طالبان به شهر قندوز نیز گروه تروریستی داعش یک جبهه نبرد در شرق افغانستان گشود و به مواضع نیروهای ارتش در شهرستان «اچین» از توابع استان ننگرهار حمله کرد که به گفته مقام های نظامی و امنیتی این کشور، حمله این گروه در نطفه خفه شد.

۱۳۹۴/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...