نسخه چاپی

تعلل كمیسیون اصل 90 جایز نیست

محمدرضا تهرانی

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در جلسه هفته گذشته خود از وزیر ورزش دعوت کرده بودند تا در زمینه افزایش فساد و بداخلاقی در ورزش به ویژه فوتبال پاسخ دهد؛ اما از پاسخ‌های دکتر گودرزی قانع نشدند و به او کارت زرد دادند.

در این جلسه وزیر ورزش توضیح داد که حق ورود به فساد در فوتبال را ندارد و تمامی اتفاقات و جزئیات بروز فساد در فوتبال را به کمیسیون اصل نود مجلس گزارش داده‌ام، توضیحات وزیر و انداختن توپ در زمین کمیسیون اصل 90 مجلس از نگاه 94 نماینده محترم قانع‌کننده نبود و کارت زرد را گرفت.

البته مسائل حل‌نشده اما قابل حل در ورزش به ویژه فوتبال ما تعدادشان کم نیست. مشکلات بر زمین‌مانده اما ساده و با راه‌حل‌های بدیهی در فوتبال ما فراوان است. بیش از 2 سال است که کمیسیون محترم اصل 90 مجلس شورای اسلامی بنابر وظیفه قانونی خود مشغول بررسی پرونده فساد در فوتبال است. بسیاری از متهمان و مطلعان این پرونده به مجلس شورای اسلامی احضار و تحقیقات وسیعی نیز انجام شده، منتهای مراتب نمی‌دانیم چرا هنوز این پرونده راکد مانده است!؟

فراموش نکرده‌ایم که آقای «پورمختار» رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در مصاحبه‌ای گفته بود: بررسی پرونده پیرامون فساد در فوتبال به اتمام رسیده است و ما این پرونده را هفته آینده تقدیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواهیم کرد و...! جالب آنکه رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خبر از دستگیری و جا به جایی چند مدیر فوتبال را پس از بررسی این پرونده در قوه قضائی داد؛ اما تاکنون خبری نشد که نشد!

مسکوت نگه‌داشتن این پرونده و امروز و فرداکردن آن به هیچ روی خوشایند نیست. اگر به‌رغم آقایان فسادی وجود دارد و در این موارد مهم حقایقی کشف شده دیگر درنگ جایز نیست. باید تعارف را کنار گذاشت و با مسببان فساد در فوتبال در هر درجه و مرتبه‌ای و متناسب با جرم صورت‌گرفته برخورد و کیفر شوند.

تردیدی نیست تعلل در برخورد با مفسدان فوتبال تبعات بسیار بدی دارد که عبارت‌اند از: اولا – افراد متخلف وقتی می‌بینند کمیسیون اصل 90 این دست وآن دست می‌کند و اصولا برخوردی هم وجود ندارد و همه آن در حد حرف و شعار باقی می‌ماند به‌راحتی می‌توانند از طریق آلوده‌کردن فوتبال به منافع شخصی خود برسند. آنگاه جسورتر می‌شوند. این مفسدان با خیالی راحت‌تر از گذشته همان رفتارها را پیشه کرده و هر روز فربه‌تر می‌شوند و ثانیا؛ دور از ذهن نیست که فساد افزایش می‌یابد و افراد دیگری هم به گروه مفسدان ملحق می‌شوند! چون زمانی که می‌توان از راه آسان‌تر به ثروت رسید، طبیعی است خیلی‌ها هم وسوسه شوند و تمامی این مسائل تاثیرات منفی عدم برخورد با متخلفان است که متاسفانه دنباله‌دار هم شده است!

سخن را کوتاه می‌کنیم. در شماره‌های گذشته هم نوشتیم و اظهار امیدواری کردیم، مسئولین کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی به‌رغم دغدغه‌های بسیار با تفکر و تدبیر لازم با این پرونده قطور برخورد کرده و نتایج آن را در اختیار مراجع قضائی و نهادهای امنیتی قرار دهد تا ان‌شاءالله به لطف آن ریشه تخلف و فساد در فوتبال این مملکت برای همیشه خشکانده شود.

۱۳۹۴/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...