نسخه چاپی

اعتراف تلخ آموزش و پرورش در خصوص دانش‌آموزان استثنایی

به گزارش نما - ایسنا نوشت: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه دانش‌آموزان استثنایی در طرح تلفیقی سال گذشته به نوعی رها شده بودند و رسیدگی به آنها کمتر بود، گفت: امسال اعتبار خوبی برای اجرای این طرح گرفته‌ایم و باید معلمان را تشویق کنیم تا آمادگی سیستم آموزش عادی برای پذیرش دانش آموزان در طرح تلفیقی بالاتر برود.

مجید قدمی با بیان اینکه 1.5 میلیارد تومان در هشت استان به منظور انجام فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی در تابستان صرف و فعالیت‌های اردویی انجام شد، اظهار کرد: از ابتدای مهرماه چندطرح عملیاتی دقیق آغاز شد.

وی افزود: طرح حمایت از معلولان را در مدارس خاص اجرا می‌کنیم و برای تأمین داروهای مورد مصرف، امور درمانی و خدمات توانبخشی دانش آموزان وارد عمل می‌شویم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره طرح تلفیقی فراگیر که بر اساس آن دانش آموزان دارای معلولیت جسمی در مدارس عادی حضور یافته و درکنار سایر دانش آموزان تحصیل می کنند نیز گفت: امسال اعتبار خوبی برای اجرای این طرح در نظر گرفته‌ایم.

قدمی ادامه داد: دانش‌آموزان استثنایی در طرح تلفیقی سال گذشته به نوعی رها شده بودند و رسیدگی به آنها کمتر بود، کمبود معلم وجود داشت و کنار گذاشتن معلم رابط در این شرایط همانند آن است که پیاده نظام جلو رفته اما توپخانه عمل نکرده باشد.

وی با بیان اینکه امسال قصد داریم معلمان مرجع را حمایت کنیم، گفت: سعی می‌کنیم برای معلمان رابط عادی هم محتوای آموزشی داشته باشیم و به نوعی از آنها تقدیر کنیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه میزانی امتیاز معلمان افزایش یافته است اما باز هم جبران زحمات آنها را نمی‌کند، گفت: باید معلمان را تشویق کنیم تا آمادگی سیستم آموزش عادی برای پذیرش دانش آموزان در طرح تلفیقی بالاتر برود.

۱۳۹۴/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...