نسخه چاپی

بیانیه پایانی نشست وین در خصوص سوریه

بیانیه پایانی نشست وین در خصوص حل بحران سوریه منتشر شد.

به گزارش نما، شرکت کنندگان در نشست وین موسوم به گروه بین المللی حمایت سوریه در پایان این نشست بیانیه ای با عنوان آتش بس، فرایند سیاسی موازی منتشر کردند.

شرکت کنندگان در این نشست به اجماع بر حس فوریت لزوم پایان دادن به درد و رنج مردم سوریه، ویرانی این کشور، بی ثبات کردن منطقه و در نتیجه افزایش جذب تروریست ها به منطقه تاکید کردند.

بر اساس بیانیه پایانی نشست وین درباره سوریه، طی شش ماه حکومت انتقالی در این کشور تشکیل خواهد شد و در 18 ماه آینده نیز انتخابات برگزار می شود.

مشارکت کنندگان در نشست وین درباره سوریه در بیانیه پایانی این نشست توافق کردند که طی یک ماه آینده نشست جدید دیگری برای ارزیابی پیشرفت درباره رسیدن به آتش بس و آغاز روند سیاسی در این کشور بحران زده برگزار کنند.

نمایندگان 17 کشور مشارکت کننده به اضافه اتحادیه اروپا و آمریکا و اتحادیه عرب توافق کردند بر اساس جدول زمانی تعیین شده و طی شش ماه حکومت انتقالی تشکیل شده و با وجود اختلافات درباره سرنوشت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، انتخابات طی 18 ماه آینده برگزار شود.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان نشست وین درباره سوریه اعلام کرد که گفت‌ و گوهای وین درباره سوریه به جمع بندی رسیده و روند آغاز شده است.

وی افزود: اتحادیه اروپا نقش خود در حمایت از سازمان ملل در اجرای تصمیمات اتخاذ شده را ایفا خواهد کرد و نشست بعدی در پاریس برگزار خواهد شد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران که با لغو سفر حسن روحانی عازم وین شد پیشتر اعلام کرده که تهیه لیست گروه‌های تروریستی در سوریه و همچنین تعیین چگونگی ادامه مذاکرات جزء سرفصل‌های مورد بحث در این مذاکرات خواهند بود.

۱۳۹۴/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...