نسخه چاپی

آزادی بخش‌هایی از الرمادی توسط نیروهای عراقی

نیروهای امنیتی عراق بخش هایی از مناطق جنوب شهر الرمادی را از حضور تروریست های تكفیری داعش پاكسازی كردند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاري دانشجو، نیروهای امنیتی پس از درگیری شدید با تروریست های داعش محله معامل البلوک در حومه منطقه التامیم را آزاد کردند.


نیروهای امنیتی دهها تن از عناصر داعش را به هلاکت رساندند و تعدادی دیگر را زخمی کردند.


مقامات عراقی با تاکید بر اینکه بیش از 50 هزار غیر نظامی در اسارت عناصر داعش در شهر الرمادی هستند ، از نیروهای امنیتی خواست در حمله نظامی به این شهر در روزهای آینده در حفظ جان غیر نظامیان دقت و تلاش بیشتری داشته باشند.

آزاد سازی منطقه نیروگاه حرارتی در صلاح الدین

در تحولی دیگر، نیروهای امنیتی عراق منطقه نیروگاه حرارتی واقع در شمال صلاح الدین را آزاد کردند.

فرماندهی عملیات صلاح الدین و نیروهای مبارزه با تروریسم، نیروگاه حرارتی واقع در شمال منطقه صلاح الدین را در پی کشته شدن ده ها تن از اعضای گروه تکفیری صهیونیستی داعش آزاد کردند.

نیروهای امنیتی اراضی منطقه الفتحه را در شمال بیجی به کنترل خود در آورده اند.

همچنین نیروهای ارتش عراق پلهای «البو عیثه» و «البو فراج» و نیز مناطق «الجرایشی» و «البوذیاب» را در اطراف این دو پل در استان الانبار، از عناصر داعش باز پس گرفتند.

کشته شدن یک فرمانده داعش و 10 عامل انتحاری در الانبارعراق

نیروهای امنیتی از کشته شدن یکی از فرماندهان گروه تکفیری صهیونیستی داعش و 10 عامل انتحاری در منطقه الانبار خبر دادند. شبکه اطلاع رسانی امور جنگی اعلام کرد نیروهای امنیتی عراق دیروز ابو صهیب المصلاوی و دو عامل انتحاری مجهز به کمربند انفجاری و هشت عامل انتحاری دیگر را در منطقه بوهایس در الانبار کشتند.جنگنده های ائتلاف بین المللی نیز در حملات خود به این منطقه چهار عامل انتحاری و 12 تروریست و دو تک تیرانداز را در منطقه جرایشی کشتند.


ناپدید شدن بیش از 5 هزار عراقی در موصل

یکی از مسئولان محلی عراق اعلام کرد از زمانی استان نینوا به اشغال تروریست های تکفیری داعش در آمد بیش از 5 هزار مرد ، جوان و نوجوان عراقی در موصل و شهرهای مجاور آن ناپدید شدند .

مسئولی محلی که خواست نامش ذکر نشود ، به خبرگزاری اسپوتنیک گفت عناصر داعش پس از اشغال موصل این 5 هزار عراقی راوادار کردند تا در کنار اعضای این گروه با نیروهای امنیتی عراق بجنگند .مسئول محلی افزود گروه تکفیری داعش تاکنون اسامی 3 هزار نفراز ساکنان موصل در شمال عراق را که در کنار عناصر این گروه کشته شدند ، اعلام کرده است .این مسئول ناشناس تاکید کرد سرنوشت دو هزار جوان و نوجوان عراقی ساکن موصل هنوز نامشخص است و این افراد یا بازداشت هستند و یاجذب گروه داعش شدند.


مسئول عراقی تصریح کرد این دو 2 هزار عراقی به احتمال زیاد درمناطق شمال و غرب عراق و یا در سوریه جان باختند اما اجساد آنان تاکنون به خانواده های شان تحویل داده نشده است .گروه تکفیری داعش پس از اشغال شهر موصل در ژوئن ( تابستان ) سال گذشته تبلغیات گسترده را برای جذب جوانان و نوجوان عراقی آغاز کرد .

۱۳۹۴/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...