نسخه چاپی

استقبال ضعیف از انتخابات شورای شهر عربستان

منابع خبری از اعلام شمارش آرای انتخابات شورای شهر عربستان در ظهر امروز یكشنبه در سایه استقبال ضعیف رای دهندگان خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در ریاض گزارش داد: شمارش آرای سومین دوره انتخابات اعضای شورای شهر با بسته شدن مراکز رای گیری آغاز شد و قرار است نتایج رسمی ظهر امروز یکشنبه اعلام شود.

وی افزود: میزان مشارکت در انتخابات ضعیف در حدود 25 درصد بود و اولین جلسه شوراهای شهر با اعضای منتخب 23 روز دیگر برگزار خواهد شد.

الجزیره علت استقبال ضعیف از انتخابات را به علت تعطیل رسمی روز شنبه و آنچه آن را عدم تجربه زیاد رای دهندگان برای شرکت در انتخابات و حضور در مراکز رای گیری دانست.

این اولین انتخابات بعد از افزایش میزان اعضای منتخب شوراهای شهر عربستان از نیم به دو سوم و کاهش سن رای دهندگان از 21 به 18 سال است.

این اولین انتخاباتی است که در آن زنان حق رای دادن و نامزدی یافته اند.

در این انتخابات حدود یکهزار زن با شش هزار مرد برای انتخاب 284 کرسی شورای شهر در سطح عربستان شرکت کردند. 424 مرکز از مجموع 1263 مرکز برای رای گیری از زنان اختصاص یافته بود.

زنان عربستان این انتخابات را یک پیروزی برای خود در سایه حکومت به شدت محافظه کار سعودی می دانند.

براساس آمار کمیته انتخابات، نزدیک به یک میلیون و پانصد هزار فرد بالای 18 سال برای رای دادن نام نویسی کردند که 119 هزار نفر از آنها زن بودند.

۱۳۹۴/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...