نسخه چاپی

آموزش شنا به دانش‌آموزان به ازای اخذ ۱۷۵ هزار تومان+سند

عکس خبري -آموزش شنا به دانش‌آموزان به ازاي اخذ ??? هزار تومان+سند

آموزش شنا به دانش‌آموزان پایه سوم دبستان قرار بود رایگان باشد اما انگار در برخی مناطق به ازای اخذ وجه انجام می‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، توجه به ورزش دانش‌آموزی موضوع و امری مهم است که مسئولان همواره آن را یکی از دغدغه‌های خود اعلام می‌کنند و فعالیت‌های مختلفی هم در این باره انجام می‌شود.

در روزهایی که گفته می‌شود شبکه‌های مجازی و استفاده از تلفن همراه و بازی‌های مختلف بیشتر کودکان و نوجوانان را زمین‌گیر کرده و حرکت و فعالیت از آنها را زدوده است، کار انجام شده در خصوص ورزش مدارس بیشتر نمود پیدا می‌کند.

42 درصد شهروندان تهرانی ورزش نمی‌کنند

سبحان یحیایی مدیر مطالعات و برنامه ریزی امور اجتماعی و فرهنگی مرکز مطالعات در 12 دی ماه اعلام کرد: «بر اساس مطالعات انجام شده ،42 درصد شهروندان تهرانی اصلاً ورزش نمی کنند».

یحیایی افزود: «افرادی که در ایران تحت پوشش گروه‌های همگانی ورزش می‌کنند، 5.92 درصد جمعیت کشور تشکیل می‌دهند که در مقایسه با 23 کشور جهان که در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته‌اند پایین ترین میانگین را به خود اختصاص می‌دهد».

به گزارش فارس، آمارهای نگران کننده‌ای که از عدم ورزش در کشور منتشر می‌شود نشانگر این است که باید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود و در کنار آن هم وضعیت ورزش در مدارس روند کندی را با خود همراه کرده است و عملاً بسنده کردن به یک طرح ورزشی در مدارس برای این کار کافی نیست.

در چند سال گذشته طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی برای ایجاد تحرک بیشتر در مدارس پیشنهاد و اجرایی شد که بیشتر آن طرح‌ها به حالت تعلیق یا تعطیل در آمده است و علت آن مشخص نیست.

طرح سباح مورد استقبال دانش‌آموزان و جامعه بود

یکی از طرح‌هایی که در چند سال گذشته در مدارس انجام شد، طرح سباح یا آموزش شنای دانش‌آموزان بود که در چند سال اجرای آن مورد استقبال اکثر دانش‌آموزان، اولیا و حتی جامعه قرار گرفت اما بعدها متوقف شد و این در حالی است که یکی از ورزش‌هایی که در دین مبین اسلام مورد تأکید قرار دارد، آموزش شنا است.

آموزش شنا به دانش‌آموزان با 175 هزار تومان پول اولیا

اما در روزها و ماه‌های گذشته آموزش و پرورش برای ادامه روند آموزش شنا در مدارس وارد عمل شد و در نظر داشت تا در تعداد معدود و اندکی از مدارس طرح آموزش شنا را این بار با هزینه‌هایی که از خود دانش‌آموزان اخذ می‌کند، اجرایی کند.



چندی پیش در یکی از مناطق آموزش و پرورش تهران به دانش‌آموزان برگه‌ای تحویل داده شد تا آنها در طرح آموزش شنا شرکت کنند که این موضوع با اما و اگرهایی همراه بود.

در این برگه‌ها آمده است: «با توجه به شرکت دانش‌آموزان پایه سوم در طرح ملی سباح (شنا) هزینه هر دانش‌آموز 100 هزار تومان، ایاب و ذهاب هر دانش‌آموز 60 هزار تومان و فقط آزمون 15 هزار تومان در نظر گرفته شده است».

همچنین در ادامه آمده است: «چنانچه هر دانش‌آموزی به دلیل بیماری و یا ... به هر دلیلی نمی‌تواند در این طرح شرکت نماید باید معافیت پزشکی تحویل دهد».

ضمن اینکه 12 جلسه آموزشی شنا به صورت فشرده در ساعت آموزشی و در هفته 3 نوبت نشان می‌دهد هیچ تدبیری در این کار لحاظ نشده است.

به گزارش فارس، افق روشن ورزش در مدارس باید به گونه‌ای باشد تا دانش‌آموزان مشتاق ورزش کردن در مدارس باشند و با توجه به هجمه‌های فرهنگی موجود کنترلی در این خصوص انجام شود و دانش‌آموزان بیشتر به سمت ورزش اشتیاق نشان دهند.

همچنین ارائه برنامه‌های مدون درباره ورزش دانش‌آموزی و توجه بیشتر به این موضوع باعث خواهد شد تا درصد ورزش در کشور هم رشد کند تا جامعه سالم‌تری را شاهد باشیم.

۱۳۹۴/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...