نسخه چاپی

هیأت دیپلماتیك ایران در عربستان به تهران بازگشت

هیأت دیپلماتیك جمهوری اسلامی ایران در عربستان به تهران بازگشت.

به گزارش نما به نقل از فارس، حسین صادقی سفیر جمهوری اسلامی ایران به همراه 54 نفر از دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌هایشان مستقر در عربستان به کشور بازگشتند.

این هیأت در بدو ورود مورد استقبال مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر خارجه قرار گرفتند.

حسین صادقی سفیر ایران در ریاض در این باره به خبرگزاری صدا و سیما گفت: واکنش مردم به شهادت آیت الله نمر طبیعی بود.

وی افزود: این روحانی برجسته مورد اعتماد همه مردم بود و وقتی پادشاهی عربستان این شخصیت را در کنار تروریست‌های تکفیری که همه چیز را مورد تجاوز قرار می‌دهند اعدام می‌کند، طبیعی است که مردم واکنش نشان دهند.

صادقی ادامه داد: البته عده‌ای هم از قضیه سوء استفاده و به سفارت این کشور در تهران و کنسولگری آن در مشهد تعرض کردند که مورد تایید نیست و بالاخره افرادی که نفوذ کردند مورد پیگرد قرار می‌گیرند.

به گزارش فارس، قرار بود این دیپلمات‌ها شب گذشته وارد تهران شوند که به دلیل مانع تراشی‌های عربستان به امروز موکول شد.

پس از تجمع اعتراض آمیز شنبه شب 12 دی ماه مقابل سفارت عربستان در پی اعدام شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان و ورود برخی از معترضان به داخل این سفارتخانه و وارد آمدن خساراتی به این سفارتخانه، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در ساعات پایانی یکشنبه در نشستی خبری از قطع روابط ریاض با تهران خبر داد و به دیپلمات‌های ایرانی مستقر در عربستان مهلت داد تا ظرف 48 ساعت خاک این کشور را ترک کنند. از سوی دیگر دیپلمات‌های این کشور نیز همان یکشنبه شب تهران را ترک و به دبی و از آنجا به عربستان بازگشتند.

در پی اقدام عربستان و فشارهای این کشور بحرین و سودان نیز اقدام به قطع رابطه با ایران کردند و امارات متحده عربی نیز روابط خود را در سطح کاردار کاهش داد.

حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه ایران در واکنش به اقدام عربستان برای قطع روابط دیپلماتیک با ایران گفت: ریاض با اعلام تصمیم به قطع رابطه با تهران نمی‌تواند بر خطای بزرگ اعدام رجلی دینی سرپوش گذارد.

۱۳۹۴/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...