نسخه چاپی

كشته شدن ۲۷ شبه‌نظامی پ‌.‌ك.ك در عملیات ارتش تركیه

ارتش تركیه اعلام كرد، در عملیات‌های روز شنبه در استان‌های جنوبی این كشور از جمله ماردین، شرناق و حكاری در مجموع ۲۷ تن از شبه‌نظامیان پ.ك.ك كشته شدند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، در وب‌سایت ستاد کل ارتش ترکیه آمده است: شش شبه‌نظامی حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به (پ.ک.ک) در منطقه "نصیبین" استان "ماردین"، چهار شبه‌نظامی پ.ک.ک در استان "شرناق" و 17 شبه‌نظامی دیگر در منطقه "یوک‌سکوا" استان "حکاری" کشته شدند.
در جریان این عملیات‌ها تفنگ‌های کلاشینکف، خشاب‌ها و نارنجک‌های بسیاری کشف و ضبط شدند. به علاوه تعداد زیادی مواد منفجره دست‌ساز خنثی شدند.

در همین حال نیروهای امنیتی 92 قطعه از مهمات نارنجک‌های کار شده در راکت، 5500 فشنگ مربوط به تفنگ‌های تک‌تیرانداز «دراگونف» و 137 نارنجک در جریان جست‌وجوها در منطقه "چوکورجه" استان حکاری کشف و ضبط شدند.

از ژوئیه سال 2015 میلادی که پ‌.ک.ک کمپین مسلحانه 30 ساله خود را علیه ترکیه از سر گرفت، تنش‌ها در جنوب شرق این کشور بالا گرفته است.

از آن زمان تاکنون بیش از 350 عضو از نیروهای امنیتی ترکیه جان باخته و هزاران شبه‌نظامی پ‌.‌ک.ک در عملیات سراسر ترکیه و شمال عراق کشته شدند.

۱۳۹۵/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...