نسخه چاپی

تركیه از چرخه خارج شد، گردشگران بریتانیایی ایران را می‌‌پسندند؟

به نظر می رسد دلایل مختلف از جمله توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی و حملات تروریستی در تركیه، منجر شده است تا توریست های بریتانیایی به جای تركیه به ایران سفر كنند.

به گزارش نما به نقل از نیو صدر- سال 2015، برای کشور های مختلف در حوزه گردشگری سالی متفاوت بود، سالی کابوس وار برای گردشگری ترکیه و رویایی برای گردشگری ایران.

حملات تروریستی و خراب شدن روابط ترکیه با روسیه منجر شد کشور های مختلف از جمله آمریکا، انگلیس و ... به شهروندان خود هشدار دهند تا به ترکیه سفر نکنند و این هم باعث شد تعداد گردشگران ترکیه 5 میلیون نفر کاهش یابد.

از سوی دیگر امضا توافق هسته ای ایران با قدرت های بزرگ و بهبود روابط ایران با کشور های دیگر تصویر دیگری از این کشور در رسانه های غربی منتشر کرد، تصویری که باعث جذب توریست های خارجی می شود.

یکی از کشور هایی که ساکنین آن گردشگری زیادی می کنند بریتانیا است، طبق آماری که در سال 2014 منتشر شده بود 58 درصد مردم انگلیس در این سال گردشگری کرده اند.

در سال 2015 بیشترین گردشگران ترکیه، از آلمان و پس از آن از روسیه و بریتانیا بود با این وجود نسبت به سال 2014 تعداد گردشگران بریتانیایی ترکیه کاهش یافته است. در نظرسنجی که چندی پیش تلگراف انجام داد 44 درصد انگلیسی ها گفتند که با وجود حملات تروریستی باز هم می خواهند به ترکیه سفر کنند و 56 درصد هم پاسخ دیگری به این سوال دادند.

اما به گزارش تلگراف وضعیت توریست های بریتانیایی برای سفر به ایران متفاوت است. پرواز های «بریتیش ایرویز» به ایران از تیرماه امسال آغاز می شود و آژانس های مسافرتی بریتانیا از افزایش 50 تا 75 درصدی توریست های بریتانیایی برای سفر به ایران در سال جاری خبر می دهند.

پس از حمله به سفارت انگلیس در سال 2011 سفر بریتانیایی ها به ایران قطع شد، اما باز شدن مجدد سفارت انگلیس در ایران منجر شد توریست ها دوباره مطمئن شوند که ایران کشور امنی است.

از اواخر تیرماه امسال پرواز های «بریتیش ایرویز» به تهران شروع می شود، این پروازها هفته ای 6 روز خواهد بود.

رئیس یک تور ربریتانایی در رابطه با افزایش تعداد توریست های ایران گفت: «آمار ما از 32 مسافر در سال 2013 به 400 مسافری رسیده است که از الان سفر به ایران را رزرو کرده اند. از زمانی که روحانی به قدرت رسید، تغییر شروع شد. برای مثال از زمانی که ایران و آمریکا بر سر میز مذاکره نشستند، افزایش عجیبی در آمار توریست ها مشاهده شد.»

گفتنی است در نظر سنجی تلگراف با این سوال «آیا دوست دارید به ایران سفر کنید؟» 76 درصد پاسخ مثبت دادند.

۱۳۹۵/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...