نسخه چاپی

سخت‌ترین شرایط حلب از آغاز بحران سوریه

دهها نفر در حملات خمپاره ای تروریست ها به حلب شهید شدند و هیچ خیابانی در این شهر از حملات خمپاره ای در امان نبود.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، شبکه المیادین گزارش داد، شهر حلب در شمال سوریه در بیست و چهار ساعت گذشته، سخت ترین شرایط را از آغاز بحران در این کشور تاکنون تجربه کرد.
دهها نفر در حملات خمپاره ای تروریست ها به حلب شهید شدند و هیچ خیابانی در این شهر از حملات خمپاره ای در امان نبود. غیرنظامیان در حلب تاوان تصمیم گروه مسلح ارتش آزاد برای توقف پایبندی به آتش بس را پس می دهند.

صدای تیراندازی و حلات خمپاره ای بلندترین صدایی است که در حلب شنیده می شود. آتش بس شکننده فروپاشید.



خیابان های حلب شاهد حملات خمپاره ای شبانه روزی بود. ارتش آزاد به غیرنظامیان حلب رحم نمی کند. صدها نفر در حملات با آنچه ارتش آزاد «توپخانه جهنم» می خواند، کشته و زخمی شدند.



زاهر حجو رئیس بخش پزشکی قانونی بیمارستان حلب به المیادین گفت: «در یک هفته گذشته شاهد افزایش حملات گروه های مسلح بودیم. حدود دویست نفر در این حملات زخمی و بیست و یک نفر شهید شدند که یازده نفر از آنان کودک و زن بودند. از آغاز اعلام آتش بس تاکنون نود و چهار تن شهید و چهارصد و پنجاه و دو تن زخمی شده اند که چهل و پنج تن زخمیها کودک و زن هستند».

در ادامه این گزارش آمده است: حلب به خطرناکترین منطقه در جهان برای زندگی کردن تبدیل شده است و گلوله های خمپاره و تک تیراندازان، فرصتی برای زندگی در این شهر باقی نمی گذارد. گروه های مسلح در حلب از کپسول های گاز در حملات توپخانه ای خود به مناطق مسکونی استفاده می کنند که ترکش های زیادی دارد و باعث معلولیت های دائم می شود. صداهای مردم حلب به گوش جهانیان نمی رسد و تصاویر کشته و زخمی شدن صدها نفر در حملات خمپاره ای در این شهر به سازمان های بین المللی نمی رسد.

غیرنظامیان در اینجا در برابر مرگی که مانند باران از آسمان می بارد تنها گذاشته شده اند. بشریت باید در برابر فجایع در شهر حلب دقیقه ای سکوت کند.

ادامه سفر هیات های اروپایی به سوریه
در تحولی دیگر، شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه از سفر پی در پی هیات های اروپایی به سوریه خبر داد.

دکتر احمد بدرالدین حسون، مفتی جمهوری عربی سوریه در دیدار با هیات ائتلاف برای آزادی و صلح متشکل از اعضایی از پارلمان اروپا گفت هدف از جمع کردن تروریست ها در سوریه و اعزام آنها به اروپا از بین بردن وحدت اروپا و تخریب تمدن نوین است.

هیات اروپایی نیز اعلام کرد: هدفش کمک به ملت سوریه برای دستیابی به صلح و همکاری آنها با مردم اروپا و روسیه است.

روبرتو ویِری، رییس جمعیت ائتلاف برای آزادی و صلح گفت: با توجه به حوادث اخیر، سیاست های اروپا و دیدگاه مردم بسیار تغییر کرده و مردم متوجه شده اند که تروریست ها از سوریه به اروپا می آیند و تروریست هایی که در سوریه هستند از همه کشورها آمده اند. این تروریستها در خاک سوریه با پول دیگر کشورها آموزش می بینند و به اروپا می آیند.

الاخباریه افزود: مفتی جمهوری سوریه با هیاتی از یونان به ریاست ایوانیس ساکندیس عضو پارلمان این کشور هم دیدار کرد. این دیدار با هدف تحکیم روابط فکری و تاریخی میان دو کشور برگزار شد و در آن در خصوص مبارزه فراگیر با تروریسم تاکید شد.

ساکندیس گفت: تلاش می کنیم روابط دو کشور را به حالت عادی بازگردانیم. ما با مردم سوریه درباره خطرناک بودن سیاستهای ترکیه، بلند پروازی های اردوغان و حمایتهای او از گروههای تروریستی و دشمنی هایش هم نظر هستیم و دیدگاه شما در این مورد را به گوش مردم یونان خواهیم رساند.

الاخباریه سوریه ادامه داد: دیدار هیات های اروپایی باعث از بین رفتن توطئه ها برای انحراف افکار عمومی اروپا درباره اوضاع سوریه می شود و نشان می دهد که سوریه سرزمین صلح است و برای صلح و در دفاع از تمدن خود مبارزه می کند.

۱۳۹۵/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...