نسخه چاپی

نقوی حسینی: بیانیه ۱+۵ وعده‌ای كاغذی است

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است بیانیه ۱+۵ در حمایت از ایران برای ارتباط اقتصادی با سایر كشورها صرفا در حد كاغذ بوده و در میدان عمل به‌دلیل سنگ‌اندازی‌ها امكان‌پذیر نیست.

به گزارش نما به نقل از مشرق، سیدحسین نقوی حسینی با بیان اینکه هنوز در میدان عمل نتوانسته ایم از عملیات بانکی در عرصه مبادلات جهانی استفاده کنیم، گفت: صدور بیانیه هایی که به شرکت‌ها و بانک‌های بین‌المللی اجازه ارتباط اقتصادی با ایران می دهد صرفا برای تلطیف فضای بین المللی بوده و اعتباری برای عملیاتی شدن ندارد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: از آنجایی که کشورهای غربی سعی دارند خود را در قضیه تحریم های ایران تبرئه کنند بعضا بیانیه هایی صادر می کنند تا این مسأله را جلوه دهند به آنچه در برجام متعهد شده اند عمل می کنند.
سید حسین نقوی حسینی

وی در ادامه با بیان اینکه بیانیه‌های 1+5 صرفا روی کاغذ است، عنوان کرد: آنها تلاش دارند بیان کنند مشکلی با همکاری های ایران با شرکت ها و بانک های بین المللی ندارند اما در میدان عمل قضیه به شکل دیگری است چنانچه وقتی منع معاملات دلار هستیم حتی نمی توانیم روپیه هند را به یورو تبدیل کند و اینگونه روابط قفل می شود.

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مشکلات روابط اقتصادی ایران باید در میدان عمل حل شود، خاطرنشان کرد: صدور بیانیه در کنار وجود مشکلات دست و پاگیر و سنگ اندازی ها برای برقراری ارتباط اقتصادی فایده چندانی ندارد و واقعیات را تغییر نمی دهد.

وزیران امور خارجه کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه به همراه مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا پنجشنبه گذشته در حاشیه نشست ناتو در بروکسل در خصوص اجرای برجام با یکدیگر ملاقات و بیانیه ای با محوریت عدم منع بانک‌ها و شرکت‌های بین‌المللی برای ارتباط اقتصادی با ایران صادر کردند.

۱۳۹۵/۳/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...