نسخه چاپی

تداوم همكاری نظامی سوریه با متحدانش راه سركوب تروریسم در سوریه است

عضو پارلمان سوریه آغاز به كار پارلمان جدید را تاكیدی بر حفظ اقتدار دولت و ملت سوریه توصیف و تاكید كرد: همكاری نظامی سوریه با متحدانش راه سركوب تروریسم در سوریه است.

به گزارش نما؛ «سمیر اسماعیل»، عضو پارلمان سوریه در گفت‌‌وگو با فارس، آغاز به کار پارلمان جدید سوریه را تاکیدی بر قدرت ملت و رهبری سوریه در مبارزه با سختی‌ها و ادامه حیات آن به رغم مواجهه با جنگی جهانی توصیف کرد.

وی اظهار داشت: ملت سوریه پیامدهای جنگ و تحریم اقتصادی علیه سوریه را تحمل کردند اما چیزی که کاسه صبر آنها لبریز کرده مفسدان اقتصادی و آنهایی هستند که از بحران‌های موجود در سوریه استفاده تجاری می‌کنند.

وی وظیفه بسیار بزرگ نمایندگان پارلمان سوریه را نظارت و مجازات مفسدین اقتصادی خواند و گفت: اصلاح قوانین نتایج مثبتی برای شهروندان خواهدداشت و فرصت همکاری و بهبود اوضاع معیشتی را فراهم خواهد کرد.

نماینده پارلمان سوریه از جمله وظایف دیگر نمایندگان را تقویت روند آشتی های ملی برای بازگشت شهروندان فریب خورده به آغوش میهنشان دانست.

اسماعیل انتخاب یک زن به عنوان رئیس پارلمان سوریه را نیز حامل این پیام برای همه جهانیان دانست که زنان در سوریه از جایگاه رفیعی در حیات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برخوردارند و از همه حقوق قانونی سوریه همسان با مردان بهره می برند.

وی افزود: حضور زنان در پارلمان و در مقام ریاست این نهاد قانون گذاری اقدامی در راستای تحکیم دموکراسی و برابر فرصت ها بین شهروندان سوری است و به گسترش قوانین در حوزه های اقتصادی و اجتماعی کمک خواهد کرد.

نماینده پارلمان سوریه گفت: سوریه کشوری دارای نهادهای دولتی است و این امر به آن قدرت دفع توطئه‌هایی داده که به وفور این کشور را هدف گرفته است..

وی افزود: با وجود جنگ نظامی و اقتصادی پنج سال اخیر علیه سوریه، این کشور ثابت قدم مانده و بازارهای آنها پر از مایحتاج مردمی است و حتی به دنبال بازارهایی برای صادرات محصولات خویش است.

نماینده پارلمان سوریه گفت: کارکنان دولت در سوریه حقوق ماهیانه خود را دریافت می‌کنند و همه، به فضل کار نهادهای دولتی در سوریه از جمله پارلمان است که برای تقویت این نهادها تلاش می‌کند تا قدرت کشور و ملت سوریه و مقاومت آن را فزونی بخشد.

اسماعیل با پیش‌بینی اینکه دور چهارم نشست ژنو نیز همچون نشست‌های سابق ناکام خواهد بود، گفت: تصمیم نهایی درباره سوریه در عرصه نبرد میدانی گرفته می‌شود و این پیروزی‌های ارتش سوریه و متحدانش است که راه حل نهایی سوریه را مشخص خواهد کرد.

وی درباره همکاری ارتش آزاد با داعش در حلب نیز گفت: همه این گروه‌های مسلح زیر مجموعه تروریسم هستند که ساخته آمریکا و رژیم صهیونیستی و مورد حمایت مالی کشور عربی شناخته شده‌ای هستند.

اسماعیل گفت: القاعده ساخته دست آمریکاست و مابقی گروه‌های تروریستی شاگردان القاعده و تحت نظارت آن هستند، آمریکا تروریست‌ها را برای نابودی کشورها و غارت ثروت‌های آن به خدمت گرفته است.

نماینده پارلمان سوریه در پایان سخنان خود تاکید کرد: به رغم ضرورت همکاری سیاسی ادامه همکاری نظامی و افزایش هماهنگی سوریه با دوستانش ‌مساله‌ای لازم است تا به اذن پروردگار پیروزی به ما و دوستانمان تعلق داشته باشد.

۱۳۹۵/۳/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...