نسخه چاپی

مرز ایران با تركیه بسته شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: در پی كودتا در كشور تركیه پایانه های مرزی استان از بامداد شنبه به صورت موقت بسته شده اند.

به گزارش نما به نقل از مهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: در پی کودتا در کشور ترکیه پایانه های مرزی استان از بامداد شنبه به صورت موقت بسته شده اند.

علیرضا رادفر در خصوص آخرین وضعیت مرزهای آذربایجان غربی با کشور ترکیه اظهار داشت: از اولین دقایق اعلام کودتا در ترکیه به دلیل هم مرزی کشورمان از طرف آذربایجان غربی با این کشور بلافاصله اقدامات لازم امنیتی در این زمینه انجام شد.

وی ادامه داد: بعد از اعلام کودتا توسط بخشی از ارتش ترکیه در این کشور نیروهای نظامی و امنیتی در مرزهای استان به حالت آماده باش درآمده و رصد و پایش های زمینی و نیز پایش های هوایی توسط جنگده های ارتش و سایر نیروهای نظامی و امنیتی انجام شد.

رادفر گفت: در حال حاضر امنیت کامل در مرزهای آذربایجان غربی برقرار است و مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد و استان در آماده باش کامل قرار دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: در این راستا تمامی پایانه های مرزی در استان به صورت موقت بسته شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام مسئولان کشور ترکیه کودتا سرکوب شده است گفت: با سرکوب شدن کودتا امیدواریم فعالیت پایانه های مرزی استان از سر گرفته شود.

آذربایجان غربی تنها استانی است که با سه کشور خارجی ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان ۸۹۱ کیلومتر مرز مشترک دارد.

این استان تنها استان کشور است که با ترکیه مرز مشترک دارد.

۱۳۹۵/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...