نسخه چاپی

حمله هوایی عربستان به الحدیده یمن

در راستای تداوم نقض آتش بس در یمن هواپیماهای عربستانی امروز سه شنبه نیز مناطق مسكونی شهر الحدیده را بمباران كردند كه بر اثر آن دو تن كشته وچهار تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش نما به نقل از شبکه خبری المسیره، هواپیماهای عربستانی علاوه بر مناطق مسکونی شهر الحدیده دو کامیون حمل گندم را در منطقه الصلیف این شهر هدف قرار دادند.
مزدوران عربستانی طرفدار عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری در استان تعز اقدام به شلیک آتش به محل کمیته میانجیگری آتش بس حمله به روستای الصراری در شهر صبر الموادم کردند.
یک منبع محلی استان تعز گفت: در حمله مزدوران عربستانی به فرماندهی عارف جامل، شیخ محمد ابراهیم یحیی شمسان عضو کمیته میانجیگری پایان دادن به بحران منطقه الصراری با گلوله زخمی شد.
مزدوران عربستانی ضمن انکار هدف قرار دادن کمیته میانجیگری مدعی شدند این حمله موجب مایوس شدن میانجیگران محلی برای پایان دادن به محاصره منطقه می شود.
کمیته میانجیگران محلی علاوه بر شیخ محمد ابراهیم شمسان شامل شیخ فواد عبدالله غالب، وشیخ منصور علی غالب،شیخ علی غالب، شیخ حمود مطیع وشیخ عبدالله یحیی شمسان است.
عربستان سعودی از ششم فروردین ماه سال 1394 با تشکیل ائتلافی از برخی کشورهای عربی بخصوص امارات و با حمایت دولت آمریکا، تجاوز هوایی و محاصره علیه مردم یمن را به بهانه بازگرداندن منصورهادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن به حکومت این کشور آغاز کرد که تنها آثار آن را می توان کشتار بی رحمانه حدود هفت هزار زن و کودک و شهروند یمنی و مجروح شدن دهها هزار و آواره شدن صدها هزار نفر دیگر اعلام کرد.
در اثر این حملات بیش از 80 درصد موسسات خدماتی، آموزشی، درمانی و بیمارستان ها، انبارهای دارو و غذا، مدارس و منازل مردم یمن ویران شده و مردم این کشور در اثر محاصره هوایی، زمینی و دریایی در شرایط بحرانی بسر می برند.

۱۳۹۵/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...