نسخه چاپی

سنگاپور نیروی پشتیبانی به عراق اعزام می كند

'لی هسین لونگ' نخست وزیر سنگاپور اعلام كرد كه نیروی مسلح این كشور جنوب شرق آسیا تیم پشتیبانی برای كمك به ائتلاف علیه داعش به عراق اعزام می كند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، نخست وزیر سنگاپور که در واشنگتن بسر می برد و روز سه شنبه با 'باراک اوباما' رییس جمهوری آمریکا دیدار کرد، به خبرنگاران گفت که نیروهای مسلح این کشور از سال 2017 میلادی یک تیم پشتیبانی پزشکی برای کمک به ائتلاف علیه داعش به عراق می فرستد.
براساس گزارش روز چهارشنبه شبکه خبر آسیا وابسته به سنگاپور، وی در این سفر رسمی که منجر به مذاکره با اوباما در مورد مشارکت بیشتر کشورش در ائتلاف علیه داعش شد، گفت: داعش یک مشکل برای همه کشورها است و هر روز در روزنامه ها خبرهایی از حملات جدید در آمریکا، اروپا، خاورمیانه، و در اندونزی و مالزی همسایگان سنگاپور می خوانیم.
نخست وزیر سنگاپور، گفت: ما در مورد جنوب شرق آسیا بسیار نگران هستیم، زیرا تروریست ها در بسیاری از کشورهای منطقه فعال هستند. صدها نفر، شاید یکهزار نفر از جنوب شرق آسیا به خاورمیانه رفته و در کنار گروه تروریستی داعش قرار گرفته اند.
وی گفت: ما در اندونزی و مالزی شاهدیم که پیروان داعش دستور آغاز عملیات در کشورهای خود را از خاورمیانه دریافت کرده اند.
به گفته 'لی هسین لونگ'، بنابراین تلاش برای مقابله با داعش بسیار مهم است و به همین دلیل سنگاپور عضو ائتلاف است و ما در حال برنامه ریزی برای ایفای نقش کوچکی در این ائتلاف هستیم و یک تیم پزشکی به عراق اعزام می شود.
پشتیبانی نیروهای مسلح سنگاپور از ائتلاف علیه داعش نخستین بار سال 2014 میلادی اعلام شد و لی اشاره کرد که از آن به بعد، سنگاپور در امر سوخت رسانی هوایی و ... به ائتلاف کمک کرد.
'نگ انگ هن' وزیر دفاع سنگاپور مدت کوتاهی پس از مصاحبه نخست وزیر این دولت – شهر، در فیسبوک خود نوشت که تیم پزشکی نیروی ارتش برای حفاظت از نیروهای نظامی اعزام می شود.
سنگاپور آبان ماه سال 1393 اعلام کرد قصد دارد به ائتلاف نیروهای ضد داعش کمک نظامی کند، اما این کمک ها شامل حضور نیروهایش در عملیات نظامی نیروهای ائتلاف نخواهد شد.
نیروهای مسلح سنگاپور یک فروند هواپیمای بویینگ سوخت رسان هوابه هوا 'کی سی 135 آر' را برای کمک به ائتلاف اعزام کرده و در عین حال افسران سنگاپوری به کار تحلیل اطلاعات تصویری و دیگر اطلاعات مربوط به جنگ با نیروهای داعش پرداختند.
سنگاپور در زمره کشورهای آسیایی است که ارتشی بسیار مجهز دارد. این کشور خود را یکی از اهداف مهم عملیات تروریستی گروه تکفیری داعش در آسیای جنوب شرقی به شمار می آورد.

۱۳۹۵/۵/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...