نسخه چاپی

تركیه همچنان در وضعیت اضطراری به سر می برد

كودتای نافرجام تركیه همچنان قربانی می گیرد و دامنه پاكسازی ها وسعیتر می شود. مقام های تركیه ۱۲ هزار و هشتصد افسر پلیس را به ظن ارتباط با فتح الله گولن و شبكه او از كار خود معلق كردند. از این میان ۲۵۲۳ تن روسای پلیس بوده اند.

به گزارش نما به نقل از جام نیـوز، کودتای نافرجام ترکیه همچنان قربانی می گیرد و دامنه پاکسازی ها وسعیتر می شود. مقام های ترکیه ۱۲ هزار و هشتصد افسر پلیس را به ظن ارتباط با فتح الله گولن و شبکه او از کار خود معلق کردند. از این میان ۲۵۲۳ تن روسای پلیس بوده اند.



همزمان نومان کورتولموس، سخنگوی دولت ترکیه از موافقت کابینه با تمدید وضعیت اضطراری برای نود روز دیگر خبر داد. برخی شهروندان این کشور انتظار چنین تصمیم را داشتند. یکی از کارکنان رستورانی در استانبول در این ارتباط گفت: « فرانسه پس از اتفاق کوچکی برای شش ماه وضعیت اضطراری اعلام کرد.ما انتظار داشتیم که برای سه ماه دیگر تمدید شود. این اقدامی کاملا عادی است. نباید به این دلیل که آزادی ها محدود می شود مشکلی پیش آید.»



به گزارش شبکه یورونیوز، بیش از دو ماه و نیم ماه از کودتای نافرجام در ترکیه می گذرد و تاکنون نزدیک به یکصد هزار تن از کارکنان بخش های نظامی، دولتی، قضایی یا از کار معلق شده و یا مجبور به استعفا شده اند. ۳۲ هزار نفر هم به ظن دست داشتن در کودتای پانزدهم ژوئیه بازداشت شده اند.





دولت ترکیه فتح الله گولن، یار سابق و مهمترین مخالف کنونی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه را به طراحی این کودتا متهم کرده. حال آنکه گولن که از سال ۱۹۹۹ در تبعید خود خواسته در آمریکا بسر می برد این اتهام را رد می کند. آنکارا بارها از واشنگتن خواستار استرداد گولن به ترکیه شده است.

۱۳۹۵/۷/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...