نسخه چاپی

گناه محمدیاسین چه بود؟!

آغاز زندگی این كودك با خداحافظی مادرش همراه بود، شایدهای بسیاری در ذهن انسان نقش می‌بندد.

به گزارش نما به نقل از فارس از شهرستان ساری، مادر 28 ساله ساروی عصر روز شنبه به‌دلیل درد با پای خود به بیمارستان امام خمینی ساری رفت و اصلاً قصد زایمان نداشت، چرا که دو هفته بعد وقت زایمانش بود.

این مادر با تزریق آمپول فشار ساعت دو صبح موفق به زایمان طبیعی شد و فرزندش را سالم به‌دنیا آورد و یک‌بار نازدانه‎اش را در آغوش گرفت ولی نمی‌دانست این آغوش به معنای وداع با فرزندش است.

آغاز زندگی این کودک با خداحافظی مادرش همراه بود، شایدهای بسیاری در ذهن انسان نقش می‌بندد و مهم‌تر از همه اینکه اگر این مادر در بیمارستان خصوصی زایمان می‌کرد سالم بود و محمدیاسین نیز از مهر مادری محروم نمی‌شد.

جواد هدایتی‌راد برادر این بیمار در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: در برخی از اخبار مشاهده کردیم دلیل فوت مادر 28 ساله ساروی بیماری قلبی بوده و توسط پزشک معالج نیز منع از بارداری شده است ولی باید گفت بیماری که ASD ترمیم کرده اگر بیمار قلبی است چرا بدون اجازه بستری، زایمان شده است.

وی با طرح این سؤال که چرا بیمار به بیمارستان قلب ارجاع نشده است، گفت: پزشک معالج، مریم را از بارداری منع نکرده است و در نامه پزشک معالج قلب مریم به همراه آخرین اکو تشخیص داده شده که مشکل قلبی ندارد و ولی اینکه می‌تواند زایمان طبیعی انجام دهد کجا است؟ چرا در پرونده قرار ندارد؟

هدایتی‌راد تصریح کرد: اگر بیمار قلبی بوده چرا عوامل متخصص قلبی و بیهوشی رو بالای سر بیمار قرار نبوده و به چه دلیل به‌صورت طبیعی زایمان کردند؛ روز شنبه یک مادر پا به ماه به‌دلیل خارش (نه درد) در هفته 37 بارداری به اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) مراجعه کرد و بدون گرفتن رضایت از بیمار را بستری کردند و بعد از اهمال‌کاری یک نفر به ما تحویل دادند.

برادر این بیمار ادامه داد: کودک را نیز بعد از یک هفته در حالی تحویل گرفتیم که متأسفانه به‌دلیل کوتاهی در نگهداری (کمبود کلسیم و افتادن قند خون) تشنج کرد و با اصرار خانواده به بیمارستان بوعلی (بخش نوزادان) تحویل دادیم.

هدایتی‌راد با تقدیر و تشکر از پرستاران که طی این هفته بالای سر محمدیاسین بوده و برایش مادری کردند افزود: حتماً دانشگاه علوم پزشکی باید سطح علمی عوامل این مرکز بزرگ و مجهز را بالا ببرند چراکه به‌دلیل نبود پزشک متخصص (طبق اسناد) و سهل‌انگاری آنان در حق بیمار پا به ماه این اتفاق وحشتناک رقم خورده و قصد داشتند همین حادثه را سر بچه مریم تکرار کنند که به موقع مانع شدیم.

وی در پایان گفت: از تمامی جامعه علمی به ویژه پزشکان متعهد و رسانه‌ها خواستار حمایت و پیگیری این موضوع مهم با توجه به تبلیغات گسترده‌ای که برای زایمان طبیعی می‌شود، هستیم.

۱۳۹۵/۸/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...