نسخه چاپی

اردوغان: تا الباب فقط ۲ كیلومتر فاصله داریم

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری تركیه امروز (چهارشنبه) اعلام كرد كه شورشیان سوری تحت حمایت آنكارا تا شهر الباب سوریه فقط دو كیلومتر فاصله دارند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، اردوغان در نشستی مطبوعاتی پیش از سفر به پاکستان گفت که به رغم مقاومت گروه تروریستی داعش در الباب، شورشیان سوری تحت حمایت ترکیه موسوم به 'ارتش آزاد سوریه' تا شهر الباب فقط 2 کیلومتر فاصله دارند.



این گروه شورشی روز سه شنبه اعلام کرد که منطقه 'قباسین' در چند کیلومتری شمال شرقی الباب را تحت کنترل گرفته و بدین ترتیب زمینه را برای حمله به آخرین موضع شهری داعش در حومه شمالی حلب فراهم کرده اند.



الباب برای ترکیه اهمیتی راهبردی دارد، زیرا شبه نظامیان کرد نیز تلاش می کنند این شهر را در کنترل خود بگیرند. آنکارا مصمم است مانع یکپارچه شدن مناطق تحت کنترل کردها در حاشیه مرز خود با سوریه شود.



اردوغان گفت: ارتش آزاد سوریه با پشتیبانی نیروهای ویژه ما حدود 2 کیلومتر (تا الباب) فاصله دارد و محاصره شهر طبق برنامه ادامه خواهد یافت.



وی افزود: مقاومت وجود دارد اما بعید می بینم مدت زیادی ادامه یابد.



اردوغان همچنین ابراز اطمینان کرد که شبه نظامیان کرد سوری موسوم به یگان های مدافع خلق (ی پ گ) چهارشنبه یا پنجشنبه از شهر منبج به سوی شرق رود فرات عقب نشینی خواهند کرد. ترکیه از زمان آزادی منبج توسط این نیروها تاکید کرده است که شبه نظامیان کرد باید به شرق رود فرات بازگردند.



ترکیه در ماه آگوست (مرداد/شهریور) جنگنده، تانک و توپخانه به خاک سوریه اعزام کرد تا از گروهی از شورشیان عمدتا عرب و ترکمن در آن چه 'نبرد علیه داعش' خوانده می شود، حمایت کند. هدف از این عملیات که 'سپر فرات' نام گرفت، بیرون راندن داعش و شبه نظامیان کرد از نواحی هم مرز با ترکیه عنوان شده است.



یگان های مدافع خلق (ی پ گ)امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که به منظور شرکت در عملیات آزادسازی شهر 'رقه' از اشغال 'داعش'، از شهر 'منبج' به سوی شرق رود 'فرات' عقب نشینی می کند.



'برت مک گورک' فرستاده ویژه آمریکا در صفحه توییتر خود این اقدام شبه نظامیان کرد سوری را 'نقطه عطف' خواند و اضافه کرد که همه یگان های 'ی پ گ' پس از آموزش یگان های محلی برای حفظ شهر منبج در مقابل حملات احتمالی تروریست های داعش، از این شهر خارج خواهند شد.



آنکارا این گروه شبه نظامی را نیروی متخاصمی می داند که با شبه نظامیان کرد ترکیه ارتباطی تنگاتنگ دارند.



شبه نظامیان کرد ترکیه سه دهه است که علیه دولت این کشور شورش کرده اند. آنکارا همچنین خواسته که ی پ گ در عملیات آزادسازی رقه شرکت نکند.

۱۳۹۵/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...