نسخه چاپی

سال آینده مشكلات زائران اربعین كمتر خواهد شد

رییس سازمان راهداری با حضور در برنامه تلویزیونی تهران بیست، شرایط تردد زائران را شریح و برنامه ارتقای كیفیت راه ها در فصل زمستان را اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، داوود کشاورزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری، درباره اقدامات انجام شده برای خدمت رساني به بازگشت زائران مراسم راهپیمایی اربعین در برنامه تلویزیونی تهران بیست گفت:«همه زائران سالم اند و امسال شاهد رشد چشمگیر علاقه‌مندان برای شرکت در مراسم اربعین بودیم.امسال حدود ۳۰ الی ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته تعداد زائران کربلای معلی برای اربعین حسینی افزایش داشته است.حدود ۵۰ درصد از افراد از مرز مهران عبور کردند.از سویی امسال مردم طبق برنامه ریزی که داشتند،سفر را نسبت به سال گذشته زودتر آغاز کردند.»

او با بیان اینکه بازگشت زائرین به ایران در روز اربعین به ۲۲۰ الی ۲۳۰ هزار نفر رسید،اظهارداشت:« حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر امسال اعزام شدند که حدود ۱۰۰ هزار نفر با هواپیما سفر کردند و ۲ میلیون نفر نیز از طریق مرزهای زمینی سفر کردند.»

کشاورزیان تصریح کرد:«زیربنا هایی که در مرز مهران و ایلام انجام شده تردد زائران را تسریع کرده است؛امسال مسیر جدیدی احداث شده بود که قبلا یک مسیر روستایی و کم ارز بود که بهسازی شد. این فرصت ایجاد شده که مسیر مهران به ایلام را یک طرفه کنیم. در نتیجه ترافیک روان و کمی را شاهد بودیم.»

معاون وزیر راه با تکذیب شایعات در رابطه با مشکلات زائزان در تردد، گفت:«شایعاتی در رابطه با محل اقامت و آب شرب زائرین را تایید نمی کنم. در مرز مهران امسال امکانات اقامتی خوبی فراهم شده بود. »

وی عنوان کرد:«در دو سه روز گذشته عراق مرز مهران را بست .از سویی بخشی از ازدحام جمعیت مربوط به افرادی بود که فاقد ویزا بودند.در نتیجه یک وقفه چند ساعته در عبور و مرور زائرین ایجاد شده که به هر حال موجب بروز مشکلاتی هم شد.»

کشاورزیان گفت:«امسال نسبت به سال گذشته مردم از خودروهای شخصی بیشتر استفاده کردند با وجود ازدحام جمعیت امكانات پذيرايي و امكانات اسكان فراهم بود .»

رییس سازمان راهداری با اشاره به برنامه ریزی سال آینده برای بهبود تردد زائران، گفت:« مسیر تهران به ایلام و ایلام به مهران که یک مسیر اصلی است ، قطعا نیازمند دو طرفه شدن است و باید باند دوم آن احداث شود. قرارداد باند دوم در بخشی از این مسیر از طرف وزارت راه و شهرسازی بسته شده است. در ظرف دو الی سه سال گذشته ما کل مسیر را تبدیل به بزرگراه کردیم که الحمدلله امروز تردد بسیار راحت تر از گذشته است.»

وی افزود:«مسیر جدید از ایلام به سمت ملک شاهی و همچنین به سمت مهران باید در سال آینده بهسازی شود، چون مسیر فرعی و درجه دو و کوهستانی محسوب می شود.این مسیر تنها جهت اضطرار قابل استفاده است. مسیر ایلام به سمت کرمانشاه که زائرین استان های کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی و شرقی از آن مسیر تردد می کنند، از ایلام به سرابله باید به صورت یک طرفه درآید در این مسیر شاهد تونل هستیم و ترافیک ایجاد می شود.»

کشاورزیان گفت:«با تدابیری که از سوی پلیس راه اتخاذ شد،این مسیر امسال یک طرفه شد.هرچند مسیر جایگزین از سمت ایلام وجود دارد. مجموع اتفاقتی که امسال رخ داد،نشان می دهد که بهره وری امکانات حمل و نقل کشور افزایش یافته است.»



کیفیت راه ها در فصل زمستان

رییس سازمان راهداری کشور گفت:«پیش از آغاز فصل سرما امکانات اورهال کردن جاده ها اعم از نگهداری زمستانی، تعمیرات و تامین شن مورد نیاز در زمان بارش برف تامین شده است.»

وی عنوان کرد:«اولویت ما در شرایط فعلی که با تنگنای اعتباری رو به رو هستیم، در راهداری و نگهداری راهها ارتقا ایمنی است.»

کشاورزیان با اشاره به بهبود وضعیت مجتمع های بین راهی کشور، گفت:«یکی از وظایفی که وزارت راه و شهرسازی به عهده دارد مجوز مجتمع بین راهی است؛ علاوه بر آن واحد های پراکنده که به صورت سنتی در گذشته در حاشیه راه ها ساخته شده در حال حاضر حدود ۶۰۰ مجتمع است که به عنوان یک فعالیت اقتصادی شناخته شده و استقبال خوبی هم از آنها شده است. »

۱۳۹۵/۹/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...