نسخه چاپی

اعزام ۴۴ ناوگروه به آبهای آزاد نشانه اقتدار دریایی ارتش است

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تاكنون ۳ هزار و ۸۴۴ فروند كشتی نفتكش و تجاری را در خلیج عدن اسكورت كردیم تا اقتصاد كشور دچار آسیب نشود.

به گزارش نما به نقل از دانشجو، دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی صبح امروز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه نیروی دریایی نیروی تجهیزات محور است، اظهار داشت: قبل از انقلاب آماده نگه داشتن تجهیزات برعهده مستشاران خارجی بود و وقتی آنها خارج شدند، دشمن فکر می‌کرد تجهیزات ما بلااستفاده شده ولی تجهیزات در آن زمان بلافاصله آماده به کار شد و در عملیات مروارید دشمن را شکست دادیم و دشمن اصلا فکرش را هم نمی‌کرد و دشمن تا پایان دفاع مقدس نتوانست در شمال خلیج فارس حضور یابد.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش در ابتدای جنگ نیروی دریایی دشمن بعثی را به‌طور کامل از بین برد.

به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش، نداجا در دوران دفاع مقدس 10 هزار کشتی و نفت‌کش را اسکورت کرد تا تجارت و اقتصاد کشور آسیب نبیند.

دریادار سیاری از اعزام 44 ناوگروه رزمی به آب‌های آزاد و آزاد کردن 5 ناوگروه دوستی خبر داد و گفت: نیروی دریایی ارتش امنیت را در شمال اقیانوس هند برقرار کرده است.

وی با اشاره به اسکورت 3844 فروند کشتی تجاری و نفت‌کش توسط نداجا در خلیج عدن، از ساخت 2 منطقه بزرگ دریایی و 3 پایگاه در سواحل مکران توسط نیروی دریایی ارتش خبر داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: در تأمین تجهیزات بی‌نیاز از دیگران و در حوزه موشکی و اژدری صاحب قدرت هستیم درحالیکه قبلاً اینطور نبود.

دریادار سیاری همچنین جایگاه نیروی دریایی ارتش در میان کشورهای منطقه و فرامنطقه را جایگاه بالایی عنوان کرد و افزود: برای اولین بار ناوگروه 44 ارتش متشکل از ناو بوشهر و ناوشکن الوند قاره آفریقای جنوبی را دور زده و وارد اقیانوس اطلس شدند و الان ناوگروه ارتش در بندر دوربان پهلو گرفته و امیدواریم در آینده نیز عرض اقیانوس اطلس را هم طی کنیم.

۱۳۹۵/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...