نسخه چاپی

تاكید مردم بحرین بر لغو فوری منع نماز جمعه

صدها تن از مردم بحرین با برپایی تظاهرات بار دیگر خشم و اعتراض خود را نسبت به ادامۀ سیاست سركوبگرانۀ خاندان حاكم آل خلیفه علیه مخالفان ابراز كردند و لغو فوری منع نماز جمعه را خواستار شدند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو معترضان در این تظاهرات که روز جمعه (5 آذر) در روستای الدراز، حدود 12 کیلومتری غرب منامه، پایتخت بحرین، برگزار شد، با شیخ عیسی قاسم، روحانی برجستۀ شیعی این کشور، نیز ابراز همبستگی کردند.



رژیم آل خلیفه در ادامۀ سیاست سرکوب مخالفان، شیخ عیسی قاسم را به «پول‌شویی و کمک به تروریسم» متهم و این روحانی 79 ساله را 20 ژوئن (31 خرداد) از حق شهروندی محروم کرده است.



این اقدام کم‌تر از یک هفته پس از آن صورت گرفت که وزارت دادگستری بحرین، فعالیت اصلی‌ترین حزب مخالف این کشور، جنبش الوفاق، را تعلیق و دو گروه مخالف موسوم به «مؤسسۀ عصر روشنگری اسلامی» و «انجمن اسلامی الرساله» را که قاسم مؤسس آن بود، منحل کرد.



معترضان قصد داشتند مقابل منزل شیخ قاسم اجتماع کنند، اما نیروهای امنیتی از نزدیک شدن آن‌ها جلوگیری کردند.



برخی از روستاهای دیگر بحرین نیز صحنۀ تظاهرات‌ و اعتراضات مشابه ضد رژیم بود. تظاهرات کنندگان در این اعتراضات رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب و برخورد خشونت‌بار علیه جامعۀ شیعۀ بحرین، محکوم کردند.



تظاهرات ضد رژیم در روستای ستره در جنوب منامه با دخالت پلیس بحرین به خشونت کشیده شد. نیروهای امنیتی در رویارویی با معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.



معترضان در این تظاهرات آزادی سید علوی حسین علوی، شهروند بحرینی و از ساکنان الدراز، را خواستار شدند. سید علوی 24 اکتبر 2016 در دفتر کارش دستگیر شد و از آن پس سرنوشت وی نامعلوم است.



بحرین از بهمن سال 1389 (14 فوریه 2011) تقریباً هر روز صحنۀ برگزاری اعتراضات خیابانی مردم است که خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند.



ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها کشته و هزاران زخمی بر جا گذاشته ‌است.



گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌اند و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.



رژیم آل خلیفه با ادامه سیاست سرکوب اعتراضات، ده‌ها معترض را کشته و بسیاری از فعالان سیاسی و مخالف را به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم کرده است.


۱۳۹۵/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...