نسخه چاپی

موسوی لارگانی، در گفتگو با نما:

قراردادهای IPC در تقابل با اقتصاد مقاومتی است

عکس خبري -قراردادهاي IPC در تقابل با اقتصاد مقاومتي است

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قرارداد نفت با شركت‎های بیگانه نه تنها در راستای اقتصاد مقاومتی نیست بلكه در تقابل با اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در واکنش به قراردادهای وزارت نفت با کشورهای بیگانه، در گفتگو با خبرنگار نما، گفت: اگر در قبل از انقلاب مسئولان مجوز عقد قرارداد با بیگانگان در زمینه نفت را می‎دادند جای تعجب نبود چرا که مستشاران آمریکایی در آن سال‎ها به نخبگان ایرانی اجازه نمی‎دادند حتی چاه نفتی حفر کنند.

وی در ادامه افزود: امروز که منهدسین در اعماق دریا آتش سوزی نفتی را خاموش می‏کنند و توانمندی‎ها جوانان و نخبگان کشورمان به اوج رسیده مسئولان نباید لقمه‎ها و ذخائر الهی را در اختیار برخی شرکت‏های خارجی که حتی توانمندی آنها به اندازه ایران نیست قرار دهند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس تصریح کرد: سوال نمایندگان از وزیر نفت این است که چگونه می‏خواهند 25 سال ذخایر کشور را در اختیار کشورهای دیگر قرار دهند در حالی که معلوم نیست در ظرف این سالها قیمت نفت پایدار بماند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: نمی‎دانم مسئولان وزارت نفت با چه استدلالی در نظر دارند ذخائر خدادادی نفت و گاز را در اختیار شرکت‎ها و کشورهای بیگانه قرار دهند و طبق قرار داد50 درصد سود فروش نیز می‎بایست در جیب این شرکت‎ها برود.

موسوی لارگانی با تأکید بر این مطلب که مسئولان در عقد قرار داد با شرکت‏های بیگانه در صنعت نفت اقتصاد مقاومتی را دور زده‏اند، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای این است که ما به داشته‎های خود تکیه و از بومی سازی تکنولوژی در کشور خود استفاده کرده و اقتصاد چنان قوی کنیم که دیگر تهدیدات و تحریم ها و فشارها نتواند در اقتصاد کشور اثر بگذارد.

وی تأکید کرد: قرارداد نفت با شرکت‎های بیگانه نه تنها در راستای اقتصاد مقاومتی نیست بلکه در تقابل با اقتصاد مقاومتی است چرا که ایران توانمندی‎های لازم در جهت راه اندازی و نصب دکل‎های استخراج نفت و تأسیس پالایشگاه و پتروشیمی را در داخل داریم از کشور دیگری استفاده می‎کنیم مقابله با اقتصاد مقاومتی است.
این نماینده مجلس تصریح کرد: با وجود این که مقام معظم رهبری سال جاری را سال اقتصاد مقاومتی اجرا و عمل معرفی فرموده‎اند و در حال حاضر بیش از هشت ماه از این نام گذاری می‎گذرد کار چشم گیر و قابل لمس که مردم احساس کنند که اقتصاد مقاومتی در کشور اجرایی شده است، شاهد نبودیم.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای این است که شرکت‎های کوچک که توانسته بودند در کشور اشتغال ایجاد کنند اما به دلیل رکود فزاینده در کشور خسران دیده‎اند را بگیریم.

موسوی لارگانی در خاتمه گفت: با وجود این که ستادهای تسهیل در استان‎ها تشکیل شده است ولی هنوز رکود جدی در صنعت و تولید وجود دارد و اگر اقتصاد مقاومتی محقق شود رکودی در کشور وجود نخواهد داشت اما متاسفانه عزم و اراده‏ای در دولت برای اجرای این ابلاغیه وجود ندارد.

۱۳۹۵/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...