نسخه چاپی

انتقاد شدید روحانی از بیت امام

«حداقل انتظار ما برای برخورد با توطئه امام زدایی لغو پروانه فعالیت مجمع محققین و مدرسین و برخورد دستگاه قضایی است. بیت امام و موسسه تنظیم نشر و آثار امام خمینی اگر واقعا پیرو خط امام هستند نباید بی تفاوت و ساكت بمانند.»

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سید حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی و دانشنامه انقلاب اسلامی در نشست خبری که صبح امروز (دوشنبه 13 دی) در دفتر مرکزی بنیاد تاریخ پژوهشی و دانشنامه انقلاب اسلامی برگزار شد با اشاره به با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت آیت‌الله میلانی در قم روز 9 دی که با حضور علما و مراجع عظام، گفت: در این همایش حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهور و محمدعلی ایازی عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم نیز به‌عنوان دبیر علمی همایش حضور داشته‌اند.



وی افزود: مصاحبه‌ای از شیخ علی تهرانی با عنوان جعلی «شیخ میرزاعلی خراسانی» ارائه‌ شده است که در این مصاحبه اهانت‌های بی‌سابقه‌ای به امام ازجمله متهم کردن حضرت امام به سازش و تفاهم با ساواک مطرح‌شده است.



با بیان اینکه دیر زمانی است که توطئه گسترده به منظور زیر سؤال بردن و مخدوش کردن چهره حضرت امام (ره)‌ آغاز و دنبال می‌شود، اظهار کرد: توطئه امام‌زدایی مسئله امروز و دیروز نیست و از زمانی که حضرت امام نهضت را آغاز کردند تا به امروز از جانب استکبار جهانی وجود داشته است.



وی با بیان اینکه دشمن هیچ وقت نتوانسته راه به جایی ببرد و چهره امام را مخدوش سازد، خاطر نشان کرد: چهره امام (ره) به قدری روشن است که این توطئه هیچ وقت کارآیی نداشته است.



وی با اشاره به مصاحبه شیخ علی تهرانی که به نام میرزاعلی خراسانی انجام شده، گفت:‌ اگر منظور شیخ علی مرتد باشد او به خاطر اهانتی که به امام کرده در حد ارتداد است و بنده خودم از رادیو بغداد می‌شنیدم که او چگونه امام را مورد سب و لعن قرار می‌داد و از صدام می‌خواست که قم را بمباران کند و ادعا می‌کرد محل دفن حضرت معصومه (س) در ساوه است لذا بعد از آن بود که صدام جرأت کرد قم را بمباران کند.



رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ادامه داد:‌ اکنون کسانی که مدعی پیروی از امام هستند این شخص را تأیید، با او مصاحبه و از او به‌عنوان آیت‌الله یاد می‌کنند تا تقویت شود و این راه کسانی است که با امام سر ناسازگاری دارند.



وی خاطرنشان کرد: در زمان قائم‌مقامی منتظری مخالفان او بدترین نسبت‌ها و جوک‌ها را علیه او می‌ساختند اما بعد از عزل منتظری مدعی شدند که ما مقلد او بوده‌ایم لذا این جریان با تأیید شیخ علی تهرانی می‌خواهد اندیشه‌های ضد اسلامی خود را پیش برده و امام را زیر سؤال ببرند و زبان گویای این جریان نیز اصلاح‌طلبان و مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم است.



روحانی با تأکید بر اینکه انگیزه مجمع روحانیون، مجمع مدرسین و محققین و اصلاح‌طلبان از این جریان، توطئه امام زدایی است، گفت: هدف آن‌ها از حمایت از شیخ علی تهرانی رویارویی با اسلام ناب،‌ مقابله با امام و اصل ولایت و همچنین مقام معظم رهبری است که مانند کوه استوار در مقابل اغراض استکبار جهانی و عوامل آن‌ها ایستاده است.



روحانی با بیان اینکه افرادی در لوای اصلاح‌طلبی بازیگر این صحنه هستند، گفت: همیشه راه این افراد از امام جدا بوده و آنها پیرو راه امام نیستند و فقط عنوان اصلاح‌طلب را یدک می‌کشند. اصلاح‌گر واقعی خود حضرت امام خمینی(ره) بود و دیدیم که چطور در راه مستضعفین خدمت کرده و دست استکبار جهانی را قطع کردند.



رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی و دانشنامه انقلاب اسلامی، افزود: من نمی‌خواهم از کسانی که عنوان اصولگرا را یدک می‌کشند حمایت کنم و این عنوانها را وارداتی می‌دانم، البته در بین آنها افراد صالحی نیز وجود دارد.



وی با بیان اینکه افرادی که عنوان اصلاح‌طلبی را یدک می‌کشند به راه و اندیشه امام (ره) اعتقادی ندارند، تصریح کرد: این حوادث و مسائلی که اتفاق می‌افتد چهره مدعی خط امام را به درستی مشخص می‌سازد.



روحانی با اشاره به فتنه 88 یادآور شد: فتنه سال 88 هر چند خیلی آسیب رساند ولی جریان بی‌ثمری نبوده و دستاوردهای بسیاری داشت.



رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی و دانشنامه انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: اولین دستاورد فتنه 88 این بود که برخی مدعیان اصلاح‌طلبی، فتنه‌گری خود را نشان دادند و مشخص شد که تا چه میزان «ضعیف‌النفس» هستند و به راحتی آلت دست قرار می‌گیرند و در مسیر توطئه دشمن حرکت می‌کنند. اگر هوشمندی و درایت و نظارت رهبر انقلاب نبود کسانی که آلت دست دشمن قرار گرفتند حاضر بودند جنگ خیابانی و کشت و کشتار به راه انداخته تا به قدرت برسند.



وی ادامه داد: جریان مدعی اصلاح‌طلب تا آنجا پیش رفتند که با بدترین دشمنان اسلام یعنی بهائیت، منافقین، تجزیه‌طلبان و هم‌جنس‌بازان همدست شده و حتی موازین اخلاق اسلامی را زیر پا گذاشتند.



روحانی با بیان اینکه صف اینها از صف مردم جدا بوده، تصریح کرد: مردم قهرمان‌پرور در 9 دی به صحنه آمدند و تیر خلاص را به فتنه زدند.



عضو سابق مجمع روحانیون مبارز خاطرنشان کرد: مجمع روحانیون مبارز در سال 88 تقاضای راهپیمایی برای اعتراض خیابانی می‌کنند و این نشان می‌دهد که راهشان از مردم دور بوده و جریان جداگانه‌ای را دنبال می‌کنند.



وی با اشاره به مواضع مذبذب برخی چهره‌های سابقلا انقلابی که این روزها که مواضع امام را زیر سؤال برده، یادآور شد: این دست از افراد یک زمانی موقعیت و قدرت معنوی داشتند که حالا مواضع‌شان تغییر کرده است. قرآن در این باره می‌فرماید اینگونه اشخاص از شیطان پیروی کرده و سقوط می‌کنند.



روحانی تصریح کرد: این فرد را کسانی که مدعی پیروی از خط امام هستند حمایت کرده و آن را تقویت می‌کنند. هدف این جریان رویارویی با اسلام است و چون می‌دانند منافعشان با اسلام راستین مغایر است، سعی می‌کنند امام و اسلام راستین را از بین ببرند.



روحانی افزود: دومین هدف این جریان مقابله با ولایت فقیه و مقام معظم رهبری است چرا که فکر می‌کنند مثل کوه در برابر استکبار و امیال نفسانی ایستاده است.



وی یکی دیگر از انگیزه‌های جریان انحرافی را هموارکردن راه سازش با آمریکا دانست و خاطر نشان کرد: با وجود خط امام نمی‌شود با آمریکا سازش کرد.



رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی و دانشنامه انقلاب اسلامی، ادامه داد: هدف دیگر بیرون راندن مردم مستضعف است چرا که می‌دانند اگر مردم متعهد و مستضعف ایران در صحنه باشند، خط امام را نمی‌توان کنار زد و نمی‌توانند راه ورود آمریکا را هموار کنند.



روحانی پنجمین انگیزه این جریان را حاکم کردن نظام سرمایه‌داری و اشرافیت دانست و گفت: به اعتقاد این افراد نظام سرمایه‌داری تنها راهی است که می‌تواند با خط امام مبارزه کند. اگر مردم به اشرافیت روی بیاورند استقلال خود را از دست می‌دهند.



وی ادامه داد: ششمین هدف این جریان گسترش اباهه‌گری و بی‌بندوباری در جامعه است و می‌خواهند اسلام راستین را کنار زده و اسلام آمریکایی را حاکم کنند.



رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی و دانشنامه انقلاب اسلامی، با بیان اینکه هدف دیگر این جریان کنار زدن نیروهای انقلابی است، خاطر نشان کرد: کسانی که پیرو خط امام هستند یعنی بسیجیان و حزب‌اللهی‌ها را می‌خواهند با عناوین تندرو و خشونت‌طلب کنار بزنند.



روحانی با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف این جریان شکستن قبح اهانت به امام و مقدسات اسلامی است، گفت: کسانی که تحت عنوان مجمع روحانیون و مجمع مدرسین و محققین فعالیت می‌کنند اولین قدمشان این است که وقتی از امام (ره)‌ دور می‌شوند به آمریکا می‌پیوندند و نمونه‌های آن منتظری، کروبی و ... است.



وی با اشاره به مواضع مغایر این روزهای هاشمی با تفکرات امام، بابیان اینکه وی از اول هم در خط امام نبود، تصریح کرد: هاشمی از مک فارلین دعوت می‌کند که به ایران بیاید و فکر می‌کند که می‌تواند با این کار امام را در مقابل عمل انجام شده قرار دهد و در فتنه 88 هم به عنوان مشاور اصلاح‌طلبان برای فشار بیشتر ایفای نقش می‌کند.



رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی و دانشنامه انقلاب اسلامی تاکید کرد: حداقل انتظار ما برای برخورد با توطئه امام زدایی لغو پروانه فعالیت مجمع محققین و مدرسین و برخورد دستگاه قضایی است. بیت امام و موسسه تنظیم نشر و آثار امام خمینی اگر واقعا پیرو خط امام هستند نباید بی تفاوت و ساکت بمانند اما بنظر می‌رسد مساله امام برای آنها تمام شده است.

۱۳۹۵/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...