نسخه چاپی

جنگنده های تركیه الباب در شمال سوریه را بمباران كردند

جنگنده های نیروی هوایی ارتش تركیه در ادامه عملیات برون مرزی خود در خاك سوریه، مواضع داعش در منطقه الباب را مورد حمله قرار داده و بمباران كردند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه روز شنبه در تارنمای رسمی خود در اینترنت اعلام کرد: در این حمله که شب گذشته صورت گرفت، مناطقی از الباب و حومه آن شامل و ساختمان هایی که به عنوان قرارگاه مورد استفاده قرار می گرفت، چند نقطه کنترلی داعش و چندین انبار سلاح و مهمات بمباران و موضع داعش مهندم شد.
بنابر این اطلاعیه، عملیات نیروی زمینی ارتش ترکیه نیز در منطقه الباب ادامه دارد و در درگیری های روز گذشته دست کم 21 تن از عناصر داعش به هلاکت رسیدند.
ارتش ترکیه که بیش از یک ماه است الباب را در محاصره قرار داده، در روزهای اخیر تقریبا هر روز با عملیات هوایی و یا توپخانه نیروی زمینی خود، این منطقه را بمباران می کند.
ارتش ترکیه از 24 اوت گذشته عملیاتی را تحت نام سپر فرات در خاک سوریه شروع کرده و تا کنون دست کم 46 تن از نیروهای خود را در این عملیات از دست داده و سه نظامی دیگر نیز ناپدید شده اند که گفته می شود دو تن از آنها توسط داعش ربوده و سوزانیده شده اند، اما مقامات ترکیه این ادعا را تایید نمی کنند.
ترکیه می گوید قصد دارد منطقه ای به عرض 100 کیلومتر و عمق 50 کیلومتر از خاک سوریه در نزدیکی مرزهای این کشور را از عناصر تروریستی پاکسازی کرده و به گفته مقامات دولتی، مانع از شکل گیری کریدور ترور در شمال سوریه و در نزدیکی مرزهای ترکیه شود.
مقامات نظامی ترکیه اعلام کرده اند ارتش آزاد سوریه با حمایت نیروهای مسلح ترکیه تاکنون نزدیک به دو هزار کیلومتر از این منطقه را پاکسازی کرده اند و عملیات برای پاکسازی سه هزار کیلومتر دیگر ادامه دارد.

۱۳۹۵/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...