نسخه چاپی

واردكنندگان غیرمجاز توسط چه كسانی در دولت حمایت می‌شوند؟

نماینده مهاباد در مجلس با اشاره به اینكه افرادی با یك توصیه‌نامه و برخورداری از روابط خاص هزاران تن به صورت غیرمجاز از مرزهای كشور كالا و محصول وارد می‌كنند، گفت: اینها چه كسانی هستند و توسط چه كسانی در دولت حمایت می‌شوند؟

به گزارش نما به نقل از تسنیم، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در جریان طرح سوال خود از علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد در جلسه علنی امروز سه‌شنبه 12 بهمن با موضوع علت عدم مدیریت کافی در رابطه با کنترل بیمه‌های تجاری از جمله بیمه ایران و آسیا، فشار بی‌رویه مالیاتی به اصناف و بازاریان در رابطه به وصول مالیات، عدم نظارت گمرکی کافی و واردات خارج از چارچوب گمرکات گفت: واردات بیش از نیاز کشور بخش کشاورزی را با مشکل مواجه کرده است.

وی خطاب به وزیر اقتصاد تصریح کرد: امروز، سیب، انگور، کشمش و برنج روی دست کشاورزان و تولیدکنندگان داخلی مانده است اما شما اجازه می‌دهید از گمرکات واردات صورت گیرد.

محمودزاده گفت: ما هم می‌دانیم که گمرک زیرنظر وزیر اقتصاد نیست اما منظور ما واردات غیرمجاز است؛ چه کسی مسئول هزاران تن واردات غیرمجاز از مرزهای کشور است؟

وی با تأکید بر اینکه مرزها را باید به عنوان یک فرصت حساب کرد و نه تهدید، اظهار داشت: شاهد کشته شدن 16 نفر از کولبران در مرزهای غربی کشور به خاطر سقوط بهمن بودیم که به خاطر 100 هزار تومان کولبری می‌کنند را امرار معاش کنند اما در مقابل حال افرادی با یک تلفن و بدون طی مراحل قانونی جلوی چشم مسئولان هزاران تن محصول وارد می‌کنند و میلیاردها تومان به جیب می‌زنند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: این در حالی است که جوانان برای 100 هزار تومان باید 300 کیلو بار به دوش بکشند؛ آیا این عدالت و انصاف است؟

وی برای پیگیری کولبران بارها با وزیر کشور، گمرک و ناجا جلسه گذاشته شده است اما کسی درد این کولبران را درک نکرد، اظهار داشت: اینها که بدون مجوز از مرزها واردات انجام می‌دهند چه کسانی هستند؟ و توسط چه کسانی از سوی دولت حمایت می‌شوند؟

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: کولبران را زندانی می‌کنیم اما با افرادی را که با یک تماس تلفنی هزاران تن کالا و محصول وارد کشور می‌کنند کاری نداریم.

این افراد دارای روابط خاص هستند و با یک توصیه‌نامه به انجام واردات به کشور می‌پردازند.

۱۳۹۵/۱۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...