نسخه چاپی

آمریكا رای‌دهندگان و احزاب تركیه را به كار با همدیگر دعوت كرد

وزارت خارجه آمریكا در واكنش به همه‌پرسی تركیه اعلام كرد: «رای‌دهندگان و احزاب تركیه را به تمركز بر كار با همدیگر برای آینده تركیه و حفظ گفت‌وگوی معنادار تشویق می‌كنیم.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، در ادامه واکنش‌ها به همه‌پرسی تغییر قانون اساسی ترکیه، وزارت خارجه آمریکا از رهبران احزاب و مردم ترکیه، تداوم گفتگو و همکاری برای آینده کشور را خواستار شده است.



همه پرسی تغییر قانون اساسی ترکیه از نظام پارلمانی به ریاستی برگزار شده و طبق گفته مقامات برگزاری همه‌پرسی، اردوگاه حامیان تغییر پیروز شده است.



البته ناظران اروپایی همه‌پرسی ترکیه را عاری از معیارهای بین‌المللی برای برگزاری همه‌پرسی‌ها دانستند و برخی احزاب مخالف دولت ترکیه هم خواستار ابطال آرا شدند.



واکنش دولت آمریکا به همه پرسی ترکیه، تماس تلفنی دونالد ترامپ با رجب طیب اردوغان بوده است و وزارت خارجه آمریکا هم بیانیه‌ای صادر کرده است.



در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «ما رای دهندگان و احزاب ترکیه در هر دو طیف(موافق و مخالف همه پرسی اخیر) را تشویق می‌کنیم که بر کار با همدیگر برای آینده ترکیه و حفظ گفتگوی معنادار، تمرکز کنند. دموکراسی‌ها از راه احترام گذاشتن به عقاید متنوع به ویژه درباره موضوعات سخت، توانمندی کسب می‌کند».



وزارت خارجه آمریکا افزود: «آمریکا همچنان متعهد به تقویت روابط دوجانبه‌مان با ترکیه است و به حمایت از تسریع و توسعه دموکراسی، حاکمیت قانون و آزادی رسانه و بیان ادامه می‌دهد».

۱۳۹۶/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...