نسخه چاپی

امارات: ما عربستان را انتخاب كردیم

وزیر مشاور امارات در امور خارجه اعلام كرد كه مسئولان قطری باید "نقشه راهی" را تدوین كرده و اجرای این نقشه را برای حل بحران كنونی میان دوحه و كشورهای عرب حوزه خلیج فارس تضمین كنند.

به گزارش نما, ایسنا، به نقل از سایت الوطن العربی، انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در پیام‌هایی در توئیتر اعلام کرد: آیا ممکن است که این کشور برادر رفتارش را تغییر دهد، اینکه عهد و پیمان را حفظ کند و بر حفظ برادری و همسایگی تاکید داشته باشد و شریکی در سختی و راحتی باشد؟ به سادگی می‌توان گفت که این همان چارچوب راه حل است.

وی در توئیتی دیگر تصریح کرد: پس از تجربه‌های پیشین این کشور برادر، باید چارچوبی برای آینده ایجاد شود که امنیت و ثبات منطقه را تحکیم بخشد و پس از خلف وعده‌ها اعتمادسازی صورت بگیرد و باید نقشه راه تضمینی وجود داشته باشد.

این مقام اماراتی همچنین گفت: روز گذشته روز سخت و بحران زده‌ای بود، سال‌ها اقدامات تحریک آمیز یک کشور برادر علیه برادران خود به روی هم جمع شد و تصمیم برادران پس از سال‌ها نصیحت و صبر صورت گرفت، چقدر آرزو می‌کردیم که عقل و حکمت به جای غرور حکمفرما شود.

قرقاش مدعی شد: ما در امارات صداقت و شفافیت را انتخاب کردیم، ثبات را بر آشوب و اعتدال و توسعه را ترجیح دادیم، اعتماد و شفافیت را برگزیدیم، "ما سلمان و عربستان را انتخاب کردیم".

این وزیر اماراتی افزود: سیاست پول، رسانه، حساب باز کردن بر حزب‌گرایی و رادیکالیسم، ثابت کرد که شکست می‌خورد. جوهره راه حل در تغییر رفتار تحریک‌آمیز و زیان‌آور است.

وی افزود: مساله در مورد حاکمیت و ثبات در تصمیم گیری نیست بلکه برای مخالفت با سیاستی است که به برادران ضرر می‌رساند و امنیت و ثبات کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را از بین می‌برد و ما همه‌مان نمی‌توانیم در حال اشتباه باشیم.

۱۳۹۶/۳/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...