نسخه چاپی

برگزاری بزرگترین دادگاه كودتا در تركیه

نزدیك به ۵۰۰ نفر از افراد بازداشت شده پس از كودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ امروز (سه‌شنبه) برای پاسخ به اتهامات مبنی بر تلاش برای براندازی دولت از یك پایگاه هوایی كه مركز كودتا خوانده شد، در دادگاه حاضر می‌شوند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: نزدیک به ۵۰۰ نفر از افراد بازداشت شده پس از کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ امروز (سه‌شنبه) برای پاسخ به اتهامات مبنی بر تلاش برای براندازی دولت از یک پایگاه هوایی که مرکز کودتا خوانده شد، در دادگاه حاضر می‌شوند.

در کل ۴۸۶ مظنون امروز در آنکارا به اتهام جرائمی مانند کشتار، نقض قانون اساسی و تلاش برای کشتن رئیس‌جمهور در دادگاه حضور پیدا می‌کنند.

اکثر همه مظنونان یعنی ۴۶۱ نفر در زندان به سر می‌برند. هفت نفر از آنها متواری شده‌اند. در میان مظنونان اصلی دادخواستی علیه فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه که به گفته مقامات آنکارا طراح اصلی کودتای سال گذشته بوده است، دیده می‌شود اما وی هنوز بازداشت نشده است.

افرادی که امروز محاکمه می‌شوند متهم هستند که از پایگاه هوایی آکینجی در شمال غرب پایتخت عملیات کودتا را برعهده داشتند و حمله هوایی به پارلمان نیز از همین پایگاه صورت گرفت.

از دیگر مظنونان اصلی می‌توان به "عادل اوکسوز" اشاره کرد که بنا به گفته مقامات ترکیه "امام" و فرمانده عملیات کودتا و در ارتباط با گولن بوده است.

بعد از شکست کودتای ۱۵ ژوئیه اوکسوز بازداشت شد اما پس از مدتی آزاد شد و در حال حاضر متواری است.

تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر به اتهام رابطه با سازمان فتح‌الله گولن (فتو) تحت وضعیت فوق‌العاده در ترکیه بازداشت شده‌اند.

۱۳۹۶/۵/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...