نسخه چاپی

وزیر كشور كویت: گروه متهم به جاسوسی از كشور خارج نشده‌اند

به گزارش نما - ایرنا نوشت: روزنامه کویتی 'الجریدة' نوشت: وزیر کشور کویت در جلسه ای که بین نمایندگان مجلس واعضای دولت برگزار شد، تاکید کرد که بر خلاف ادعاهای سابق مبنی بر اینکه اعضای گروه عبدلی به ایران گریخته اند ، آنها همچنان در کویت به سر می برند.

'الجریدة' روز چهارشنبه به نقل از منابع مطلع نوشت: شیخ 'خالد الجراح' معاون نخست وزیر و وزیر کشور کویت در این جلسه که با ریاست مرزوق الغانم، رئیس مجلس برگزار شد گفت که همه تحقیقات و دلایل نشان می دهد که اعضای گروه عبدلی تا نیمه ماه ژوئیه 2017 کویت را ترک نکرده اند.

در این نشست که با حضور 25 نماینده مجلس وپنج وزیر از جمله شیخ صباح الخالد وزیر خارجه کویت برگزار شد، شرکت کنندگان بر ضرورت اجرای پیام شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر این کشور در خصوص لزوم توقف اظهارات فتنه انگیز ودوری از پرداختن به روابط خارجی این کشور از سوی نمایندگان تاکید کردند.


رئیس مجلس کویت در پایان این نشست گفت: امیر کشور همزمان با اوضاع خاص وحساس در منطقه خواستار دوری نمایندگان از کنکاش در روابط خارجی کویت با کشورهای منطقه شده است زیرا تاثیر مستقیمی بر امنیت کویتی ها در داخل وخارج می گذارد.
الغانم افزود: شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح تاکید دارد که نمایندگان مجلس باید به وظایف خود در چارچوب حفظ وحدت ملی عمل کنند تا کشور به سوی اموری که موجب فتنه وتقسیم جامعه می شود سوق داده نشود .


منابع امنیتی کویت پیش تر مدعی شده بودند 14 نفر از اعضای گروه عبدلی که به جاسوسی برای ایران وحزب الله متهم هستند، در روز صدور حکم دادگاه رسیدگی به پرونده شان با پاسپورت های ایرانی به ایران گریخته اند.


بر اساس حکم نهایی دادگاه رسیدگی، علی عبدالرحیم، محمد الحسینی، حسن جمال، باسل الدشتی محکوم به 5 سال زندان شدند و محمد حاجی، عباس الموسوی، حسن العطار، عبدالمحسن الشظی، مصطفی خان، حسین الباذر، یوسف غضنفری، مهدی حسین، عیسی باقر، جعفر جمال محکوم به 10 سال زندان و 5 سال تحت نظر بودن محکوم شدند.


دادگاه تمییز کویت (دیوان عالی)، 27 تیرماه 96 (18 جولای) حکم دادگاه استیناف این کشور را در خصوص برخی احکام مربوط به متهمان پرونده گروهک عبدلی باطل کرد، حکمی که طی آن متهم ردیف اول این پرونده به اعدام محکوم شده بود.
در حکم جدید تمییز کویت (دیوان عالی)، ضمن کاهش حکم متهم ردیف اول به حبس ابد، حکم متهم دیگر که براساس رای دادگاه تجدید نظر کویت، به حبس ابد محکوم شده بود، به 15 سال کاهش یافت.


وزارت کشور کویت در مردادماه 94 (اگوست 2015) مدعی شده بود، یک گروه را به همراه مقادیری سلاح و مهمات در منطقه «عبدلی» این کشور بازداشت کرده است که با ایران و حزب الله لبنان در ارتباط بوده اند، اظهاراتی که همواره ایران آن را بی اساس دانسته است.

۱۳۹۶/۵/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...