نسخه چاپی

روسیه به بازرسی كنسولگری خود در سان‌فرانسیسكو واكنش نشان داد

به گزارش نما - مهر نوشت: وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای با اعتراض به اقدام آمریکا در خصوص بازرسی از کنسولگری این کشور در سان فرانسیسکو، این اقدام واشنگتن را متجاوزانه و ناقض حقوق بین المللی خواند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای در خصوص به تعطیلی کشاندن کنسولگری مسکو در سان فرانسیسکو و بازرسی از اموال موجود در این کنسولگری توسط نیروهای آمریکایی آن هم در غیاب اعضا و کارمندان کنسولگری، این اقدام آمریکا را بی سابقه و حرکتی متجاوزانه خواند.

در بیانیه صادر شده از سوی وزارت خارجه روسیه آمده است: جستجوهای از پیش طراحی شده غیرقانونی از وسایل (کنسولگری روسیه) در غیاب مقام های روسی و تهدید به شکستن در و وارد شدن (به کنسولگری) اقدامی بی سابقه و حرکتی متجاوزانه بوده است.

وزارت خارجه روسیه با اعلام خبر ابلاغ این اعتراض کتبی به «آنتونی گادفری» از اعضای سفارت آمریکا در روسیه آورده است: متن اعتراض به قصد مقام های آمریکایی درخصوص جستجو در اسناد نمایندگان تجاری روسیه در واشنگتن و بی توجهی به اینکه ساختمان (کنسولگری) متعلق به روسیه و جزو اموال دیپلماتیک روسیه بوده و از مصونیت دیپلماتیک برخوردار است و همچنین ممنوعیت دسترسی به این اموال به وی (گادفری) تسلیم شده است.

مسکو همچنین از واشنگتن خواسته تا از نقض حقوق بین المللی و بی اعتنایی به مصونیت موسسات دیپلماتیک دست بردارد.

روسیه همچنین واشنگتن را به امکان انجام عمل متقابل تهدید کرد.

۱۳۹۶/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...