نسخه چاپی

سازمان ملل متحد: شمار آوارگان روهینگیا به بنگلادش به 300 هزار تن خواهد رسید

براساس آمارهای كارمندان سازمان ملل متحد در منطقه مرزی میانمار و بنگلادش، در 12 روز گذشته كه موج خشونت در میانمار شدت گرفته است، شمارآوارگان روهینگیا به حدود یكصد و 46 هزار تن رسیده است.

به گزارش نما «دیبایان باتاچاریا» سخنگوی میانماری برنامه جهانی غذا در این باره با اعلام این که با توجه به قطع چندین ماهه کمک های بشردوستانه، امکان کمبود مواد غذایی وجود دارد، نسبت به سوء تغذیه آوارگان مسلمان هشدار داد.
این مسئول سازمان ملل متحد با اشاره به این که نشانه های گرسنگی و آسیب در چهره آوارگان مسلمانان روهینگیا به وضوح دیده می شود، افزود: آوارگان اکنون با قایق و همچنین با عبور از مرزهای زمینی به بنگلادش می رسند.
براساس آمارهای اعلام شده، از سوم شهریور گذشته (25 آگوست 2017) تاکنون، 6 هزار و 334 مسلمان روهینگیایی کشته و هشت هزار و 349 تن دیگر زخمی و شمار زنانی که از سوی نیروهای نظامی میانمار مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند، 500 تن برآور شده است.
همچنین در گزارش ها آمده است که شمار روستاهای مسلمان نشین به آتش کشیده شده یکصد و 30 روستا، تعداد منازل مسکونی سوخته شده 23 هزار و 250 واحد، همچنین شمار مساجد ویران شده از سوی نظامیان میانماری 250 باب و تعداد مدارس تخریب شده 80 مدرسه است.

۱۳۹۶/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...